Alla inlägg under januari 2008

Av Fru Fundersam - 31 januari 2008 20:55

Så imorgon blir det då äntligen

F E B R U A R I !!!! 


(Månaden då Frun fyller år, då Fettisdagen inträffar, då Frun och Herrn firar att de varit tillsammans i 19 år, då det är Alla Hjärtans Dag och då Frun och Herrn firar 16-årig bröllopsdag.)


Just det, ja! 

Hejdå mörka januari! 

Av Fru Fundersam - 31 januari 2008 20:26

Vilken kvinna!
    Yasmin Levy: "Mano suave"

32-åriga Yasmin Levy är israelisk judinna, musiker och ladinosångerska. Ladino eller sefardisk spanska är det språk som härstammar ur den spanska som talades av de judar som fördrevs ur Spanien 1492. Och som därefter spreds till andra delar runt Medelhavet. Framför allt till områden som nu är Grekland, Turkiet, Egypten och Israel.

(Lånade texten & bilden från DN).

LYSSNA på "Adio kerida" !

Och här kan du lyssna på "Irme kero"



Av Fru Fundersam - 31 januari 2008 16:27

Ensam eller inte?

Min bästa kompis är ju faktiskt JAG.

Hittade denna tänkvärda text hos Mrs. F.

Läs den!

Av Fru Fundersam - 31 januari 2008 16:09

... och korsade fingrar,

har Frun just avinstallerat ett stort antal program från datorn

och sedan startat om den.

Skraj för vad som skulle hända med resten ...


Men det gick bra!!!!!

Tummen upp - Hurra, hurra, hurra!

Av Fru Fundersam - 31 januari 2008 15:40

Sanningen att säga, är Fru Fundersams mailpost numera till största delen fylld av egenbeställda nyhetsbrev från här och där. Och ett och annat massbrev av typen flams-och-trams från kompisar som vill höra av sig. Men så blir det ju, när man inte längre jobbar ....


I alla fall kom det ett brev från Gysinge där man berättade att man har inrättat en fyndhörna kallad Torget. Bara för dem som kommer till Gysinge och besöker butiken fysisikt. (Annars kan man handla mycket på webben också.)

Det är inte billigt.

Men vackert!

Här är bilden som följde med nyhetsbrevet:

Frun önskar sig di däringa blomkrukera ..... 



Av Fru Fundersam - 30 januari 2008 19:36

Helt otroligt begåvad!!!!

Kolla bara. 

Av Fru Fundersam - 30 januari 2008 19:23

Hittade en fin länk med härliga Monica-låtar.

Underbart, eller hur? 

(Och, så snygg hon var!)

Av Fru Fundersam - 30 januari 2008 15:32

Du är vad du bär ...


Är jag? 

Är jag de kläder jag bär,

eller den bil jag kör,

eller den bostad jag bor i,

eller märket på den hudkräm jag använder,

eller det yrke jag ägnar mig åt,

eller den hundras jag valt,

eller mina barn,

eller min nationalitet,

eller min ålder?


Är det JAG?

Ja, det kanske det är, för den som känner sin identitet stark

i detta att ha vissa "attiraljer", "märken", "bilder", "tydliga saker

att peka på" ... För den som vill bli förknippad med någon/något

som den uppfattar som bra, eller tror att andra uppfattar som bra. 


Men, Fru Fundersam vill inte köpa ytan/ generaliseringen/ grupptillhörigheten så lätt. Det finns så mycket mer att hitta

inne i oss individer.


Skit samma hur vi klär oss. 


Presentation

Omröstning

Kan man styra sin egen lycka?
 Ja - jag bestämmer allt själv
 Nej - ödet styr
 Nej - kultur, miljö, familj styr
 I större utsträckning än man först tror

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7 8 9 10
11
12
13
14 15 16 17 18 19
20
21 22 23 24 25
26
27
28 29 30 31
<<< Januari 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards