Alla inlägg den 18 mars 2008

Av Fru Fundersam - 18 mars 2008 22:20

Imorgon - onsdag - åker herr och Fru Fundersam söderut.

Mot vårvärme trodde vi, men frågan är om

inte det blir vinter på ön nu istället ...


I Fru Fundersamland snöar det i alla fall. 

Så det blir till att ta det försiktigt med bilen ...

Och med flygturerna ...

GLAD PÅSK önskar jag er alla! 

Med eller utan snö. 


Av Fru Fundersam - 18 mars 2008 12:00

Kommer på mig själv med att ha gjort så mycket

att jag inte haft tid för läsning på länge.

Ska därför sätta mig att läsa resten av dagen.

Lugnt och stilla och krypa in i boken.

(Och under filten i kakelugnsvärmen.)


Jag har börjat läsa Mig äger ingen 

och den har "dragningskraft" ...

Ett LÄSTIPS.


Ha en skön dag ni också!

Av Fru Fundersam - 18 mars 2008 11:47

Inom vissa organisationer och företag, har man övermänskliga krav vid nyanställningar. Som om man tror att den nyanställdes fantastiska kvalifikationer ska uppväga arbetsplatsens brister. Eller?


Läste nyss denna artikel  i Sunt liv, om en ny avhandling från Lunds universitet, där följande citat är hämtat:


– Lite raljerande kan resultaten tolkas som att det svenska offentliga arbetslivet är organiserat för att passa en 'supermänniska'. Kanske bör vi istället tala om sjuka organisationer, där det som tillhör livet självt inte ges utrymme, sa Berit Sundgren Grinups, en av de ansvariga för studien vid Karlstads universitet när den presenterades.

Artikeln om Daniel Meléns forskning, handlar om att det inte är de långtidssjukskrivnas bristande motivation eller arbetsmiljön som gör det svårt att börja arbeta. Ofta är problemet arbetsgivarnas krav på att man ska vara helt frisk.

  

Presentation

Omröstning

Kan man styra sin egen lycka?
 Ja - jag bestämmer allt själv
 Nej - ödet styr
 Nej - kultur, miljö, familj styr
 I större utsträckning än man först tror

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17 18
19
20
21
22
23
24 25 26 27
28
29 30
31
<<< Mars 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards