Alla inlägg den 24 december 2007

Av Fru Fundersam - 24 december 2007 23:30

Att få och kunna njuta av närhet och kärlek.

Att våga släppa på kraven att prestera,

och iställlet delta. Med kärlek och värme.

Att inte haka upp sig på brister, fel och misstag.

Att se sig själv tillsammans med alla,

se varandra. Ge varandra, utan att vara rädd

för att konflikter ska uppstå.

Att ge och att ta emot.

Att utgå från att alla vill väl.

Att delta som en del i helheten,

istället för att ta ansvar för helheten.

Mitt ansvar är att ta ansvar för mina beslut,

mina reaktioner, mitt agerande.

Och det går så mycket lättare när jag deltar så,

istället för att agera regissör/mamma/värdinna.


Rkedom är att få och kunna vara tillsammans.

Att se sina nära och kära och att

vara tillsammans med dem.


Tack för denna julafton.




Presentation

Omröstning

Kan man styra sin egen lycka?
 Ja - jag bestämmer allt själv
 Nej - ödet styr
 Nej - kultur, miljö, familj styr
 I större utsträckning än man först tror

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4
5
6 7
8
9
10
11
12 13 14 15
16
17 18 19 20
21
22 23
24 25
26
27 28
29
30
31
<<< December 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards