Alla inlägg den 30 december 2007

Av Fru Fundersam - 30 december 2007 22:42

 

En herre vid namn Ingvar, har hört av sig med den underbara text

som Frun en gång frågat efter ....

TACK snälla Ingvar!!!


Korka upp flaskan

(och blås upp madrassen ....)

Här är texten:


MADRASSEN I TAMBUREN

(Leaning On A Lamp-Post, Noel Gay)

Svensk text: Hans Alfredsson/Tage Danielsson

En dyrbar orkidé och en chokladask tog jag me’ Den kväll hon första gången bjöd mej hem till sej.

Champagne – en Veuve Cliquot – en liten korg med mat för två,Rysk kaviar, camembert och gåsleverpastej.

Tre - hundrafemtitvå och sextifem till ingen nytta,För där låg ju en madrass i tamburn.

Aj aj! Oj oj! Där låg ju en madrass i tamburn.

Så osten stog och torkade, champagneflaskan korkade Vi aldrig nånsin opp och drack ur’n.

Där låg ju en madrass i tamburn.Champagnepavan står ju där den står så att jag får ju Ingen tioöring ens på return. Tre - hundrafemti - två och sextifem till ingen nytta,För där låg hon redan naken i tamburn! Aj! Aj!

Där låg hon redan naken i tamburn! Oj! Oj!

Där låg hon redan naken i tamburn! Oj!


 Gott nytt år!

http://www.asienguiden.se/thailand/hua_hin/hua_hin_bilder/bilder/orchid.jpg


Av Fru Fundersam - 30 december 2007 22:33

Så här fint skriver Alexandra till mig

och till alla som läser denna blogg:


Tänker att ansvar inte är det vi tror, ett tungt ok,

utan snarare att svara an till det som är inuti en själv.

När jag läste det första gången blev jag glad och

något lättade inom mig.

Du har säkert hört det förut ...men visst är det fint?


TACK, käraste Alexandra!!!!!! 


Presentation

Omröstning

Kan man styra sin egen lycka?
 Ja - jag bestämmer allt själv
 Nej - ödet styr
 Nej - kultur, miljö, familj styr
 I större utsträckning än man först tror

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4
5
6 7
8
9
10
11
12 13 14 15
16
17 18 19 20
21
22 23
24 25
26
27 28
29
30
31
<<< December 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards