Alla inlägg den 3 december 2007

Av Fru Fundersam - 3 december 2007 21:32

Ibland kan det trösta att läsa om att det finns förklaringar,

som ligger utanför mig själv.

Det är inte bara min "bristande förmåga" som ...


Läste nyss en artikel där forskaren Susanna Toivanen menar att

Susanna Toivanen
Foto: Stockholms universitet

det inte hjälper med att "vara stresstålig" i en dålig miljö.

Förr eller senare ....


Tänk om alla arbetsgivare förstod det!

Och inte fortsatte att annonsera efter "stresståliga" medarbetare,

utan erbjöd ett juste arbete med en juste arbetsmiljö! 


Ingen mänsklig varelse kan tåla hur mycket som helst.

Av Fru Fundersam - 3 december 2007 19:37

Inte ser jag mig som en av den pyssliga sorten.

Förskollärare är jag inte.

Och inte en av den gulliga rosettsorten

(med glansiga överkast med nallar på) heller.


Men, jag märker att

min kreativitet pyser ut lite varstans numera.

Till och med i pysslande!

Har idag köpt mitt livs allra första guldspray (!),

vitt crèpepapper, bokmärken och guldband ...

... och tänker sätta mig och göra julgranspynt!


Hahaha! Får se vad detta kan bli ...




Presentation

Omröstning

Kan man styra sin egen lycka?
 Ja - jag bestämmer allt själv
 Nej - ödet styr
 Nej - kultur, miljö, familj styr
 I större utsträckning än man först tror

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4
5
6 7
8
9
10
11
12 13 14 15
16
17 18 19 20
21
22 23
24 25
26
27 28
29
30
31
<<< December 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards