Alla inlägg den 27 december 2007

Av Fru Fundersam - 27 december 2007 13:15

En bit in på dagen,

kan en liten lista pigga upp.

Denna hittade jag hos Vita.

Fyller i Fru Fundersams svar: 


Dagens humör: Vagt och avvaktande

Dagens mående: Hyfsat och trött

Dagens borde:  Sova middag

Dagens frisyr: Oklippt och rakt

Dagens klädsel: Svarta jeans, svart långärmad, cerise tunn kofta och en svart fleece ovanpå. Fårskinnstofflor.

Dagens planer: Vaga och tillåtande

Dagens materiella vill ha: Ny teve och ny teveantenn

(Dumburken funkar ju inte)

Dagens längtan: Att känslorna inte ska bråka så med mig mer

Dagens fundering: - - - - - - - - - - - - (Urblåst i huvudet)

Dagens beroende: Stillhet

Dagens tråkigaste: Inget

Dagens tidning: UNT hittills

Dagens låt: Vi överlevde vintern, med Peter LeMarc



Av Fru Fundersam - 27 december 2007 09:12

... och morgonljuset tar sig över den aprikosiga färgskalan.

Mot jämngrått?


Frun plockar undan, startar tvättmaskin och diskmaskin,

sopar och torkar bort matfläckarna under barnstolarna.

Herrn har åkt till jobbet och skjutsat gästerna till tåget.

Nu är det Frun ensam igen.


Hör bättre mina tankar.

Kan lättare hantera alla känslorna.

Men  undrar ändå varför känslorna envisas med att speedat

åka hiss inuti mig, när jag ska vara social. 

Presentation

Omröstning

Kan man styra sin egen lycka?
 Ja - jag bestämmer allt själv
 Nej - ödet styr
 Nej - kultur, miljö, familj styr
 I större utsträckning än man först tror

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4
5
6 7
8
9
10
11
12 13 14 15
16
17 18 19 20
21
22 23
24 25
26
27 28
29
30
31
<<< December 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards