Alla inlägg den 2 februari 2008

Av Fru Fundersam - 2 februari 2008 20:27

Har inte läst hennes bok.

Ännu ...

Men det här programmet ( -skitbra!) fick mig att vilja läsa den!!!!

(Vilken fin människa Åsa verkar vara!!!) 


Daniel Sjölin möter författaren Åsa Linderborg i Babel special. Foto: SVT

(Bilden lånad från www.svt.se.

Åsa Linderborg - författare till den hyllade självbiografiska romanen "Mig äger ingen", om uppväxten med en alkoholiserad men kärleksfull far. Se programmet om henne: Babel Special på SVT - på www.svt.se)


Av Fru Fundersam - 2 februari 2008 16:42

Nu har vi haft fina stunder med lilla barnbarnet

som har sovit över i Fru Fundersamhuset. Och

Frun har just skjutsat hem stumpan till hennes mamma.

Jag njuter av lugnet och de tända stearinljusen.

Och känner att livet är bra fint!!! 

Det är så vackert härinne, där jag sitter i mitt hem

och smuttar på en whisky och snaskar på konfektchokladbitar,

som vi fått i julklapp av barnen.

Försöker behålla den varma känslan.


Ha en fin helg alla ni vänner!!! 

Av Fru Fundersam - 2 februari 2008 16:26

Märkligt är det.

Att så många av ens egna vänner & nära,

hela nätverket ...

... nästan alla har ganska stora bekymmer:

Sjukdom.

Oro.

Funktionshinder.

Ovisshet.

Konflikter.

Ensamhet. 


Undrar om det har med vår tid att göra,

att tempot & klimatet & ekonomin ger dessa konsekvenser.

Eller om det bara slumpar sig så att många i min närhet har "drabbats".

Eller om det är så att jag har blivit mer uppmärksam och lyhörd, och därför ser att så många har det jobbigt.

Eller om det handlar om att det nuförtiden är ok att prata om sina svårigheter . 


Hur som helst önskar jag att det vore ok inte bara att prata om sina besvär, utan också att vi(=samhället) visade varandra vänlighet, hänsyn, tolerans  och omtanke.

Så att det gick att leva bra trots och med sina bekymmer.

Så att vi skapade en tolerantare värld.

Där alla fick plats.

Där alla räknades.

Inte bara de vackra och kompetenta ....

Presentation

Omröstning

Kan man styra sin egen lycka?
 Ja - jag bestämmer allt själv
 Nej - ödet styr
 Nej - kultur, miljö, familj styr
 I större utsträckning än man först tror

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15
16
17
18 19 20
21
22 23 24
25 26 27 28 29
<<< Februari 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards