Alla inlägg den 5 februari 2008

Av Fru Fundersam - 5 februari 2008 16:01

Vågar du/ vill du????

Av Fru Fundersam - 5 februari 2008 15:40

Ja, men visst hjälper det

... att planera in saker att LÄNGTA till.

Det kan ju vara hela knepet, med att orka sig igenom tunga tider.

Att kanske en helg i månaden ha någon riktigt rolig sak att längta till - ett besök hos vänner, en fest, en liten resa/utflykt ...


Så här svarade 26 personer på min förra omröstning:

Har du något att se fram emot?

Nej. Jag bara ängslas och oroar mig 26.9 %

Ja, jag har alltid roliga saker på lut 53.8 %

Nej jag tar aldrig ut något i förskott. Då kan man bli besviken 11.5 %

Skojar du? Livet är en fest.  7.7 %


Tackar för era röster. 


Av Fru Fundersam - 5 februari 2008 12:45

På Dannes sida läser jag följande:

Gör det du älskar
så kommer hungern stillas
och oron försvinna.


Titta här så får du Dagens bild som komplettering till de orden. 

Av Fru Fundersam - 5 februari 2008 12:38

Deppigast i medelåldern - jo, nu så verkar det vara belagt.

Att vi är som mest svartsynta mitt i livet.

Allt ska ju beläggas vetenskapligt, för att vara verkligt.

Så nu är jag äntligen Verklig!!!!!!

Hurra!

(Fast forskarna vet inte varför det är som det är ...)


Läs mer här

Av Fru Fundersam - 5 februari 2008 12:28

Och här är ännu en obetalbar repris:

"Depressiva tankar kan ibland kompenseras med kaffe och bullar"

"Pest och översvämning, tycker inte jag är bra.

Sånt skapar lätt en viss förstämning,

men kaffe och bullar gör mig glad" 

/Tage Danielsson 


Apropå ... 

Av Fru Fundersam - 5 februari 2008 12:07


1928, den 5 februari, föddes Tage Ivar Roland Danielsson i Linköping. Han skulle fyllt 80 år idag.

Det var en man som tänkte mycket, hade härlig humor och var en stor humanist. Han bidrog verkligen till att förgylla världen ... 

Inte minst med alla sånger han sjöng. Lyssna här och bli lite glad!

Bilden “http://www.filmstars.se/images/danielsson.jpg” kan inte visas, då den innehåller fel.

Här är några av alla hans tänkvärdheter:

* Om man vägrar att se bakåt och inte vågar

se framåt så måste man se upp.

 
* Säll är den som har till rättesnöre, att man
nog bör tänka efter före.
 
* Utan tvivel är man inte klok.


Av Fru Fundersam - 5 februari 2008 11:50

Frun ska ju fylla halvsekel snart och Herrn har börjat prata om

att ge mig en resa till värmen. Tre veckor i Spanien t ex,

nu i vår. Eller Malta ... 

Vi letar på nätet efter en billig flygstol och ett bra boende.


Om man lagar maten själv och lever lite som vanligt, blir det

ju inte så dyrt. Och tänk vilken resa i sig själv det skulle

kunna bli ... tre veckor ensam med sig själv i solen. 


Det pirrar av spänning i Frun ... 

Av Fru Fundersam - 5 februari 2008 11:34

    Semlor. Foto: SVT Bild.

Fettisdag idag. Hittade bilden och receptet på sr.se.

Baka eller inte baka ..... det är frågan. 

 

Menys receptsamling



 

      
 

Presentation

Omröstning

Kan man styra sin egen lycka?
 Ja - jag bestämmer allt själv
 Nej - ödet styr
 Nej - kultur, miljö, familj styr
 I större utsträckning än man först tror

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15
16
17
18 19 20
21
22 23 24
25 26 27 28 29
<<< Februari 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards