Alla inlägg den 4 februari 2008

Av Fru Fundersam - 4 februari 2008 22:02

Om ett hjärta med Solveig Ternström och Paprika Steen irhuvudrollerna som två kvinnliga hjärtläkare, i SVTs serie i tre delar. Frun har just sett del 2 och gillar den skarpt. Många nyanser, bra dialog, igenkänning med många spännande kvinnofrågor ...

Här finns mycket att lära om medmänsklighet, relationer och livet. 


Se den om du inte har gjort det!

Den finns att se på webben.

Och tredje delen kommer nästa måndag. 

Av Fru Fundersam - 4 februari 2008 20:10

Extra god mat: lax, vinsås, kokt potatis, bladspenat, god sallad.

Vitt vin.

Efterrätt: Persikor, yoghurt och en ruta mörk choklad.

Och så en film eller en bra dramaserie på teve.

Så blir början av veckan bra!!!


Mysiga måndag!

(Och jag känner nästan inte av det onda i halsen ...)

Av Fru Fundersam - 4 februari 2008 11:36

Frun (som varit barnvakt i helgen) har ont i halsen.

Droppar därför droppar i ett glas ... 

Echinaforce 100 ml

... och håller tummarna för att det inte ska bli värre. 


Av Fru Fundersam - 4 februari 2008 11:33

Här är en som är full.

Eller hur?

Danne har en hel del fina bilder ... 

Av Fru Fundersam - 4 februari 2008 10:23

Hos Liv hittade jag denna utmaning.

Och antar den ... (Tack, Liv!)


Vad gjorde du för 10 år sedan?

Jobbade med reklam och marknadsföring och sjöng i en showkör. Hade också  nyss flyttat, tillsammans med man och två tonåringar, till en stor lägenhet i stan och skulle just planera inflyttningsfest och 40-årskalas. Jag hade också ganska nyligen varit med om en mycket stor och chockartad förlust.


Vad gjorde du för ett år sedan?

Var tillfälligtvis i Göteborg på filmfestivalen över helgen. För det mesta var jag hemma och jobbade inte, då jag var sjukskriven.


Tre snask du gillar?

Salta jordnötter, popcorn, solrosfrön


Tre sånger du kan hela texten till?

Många ..... T ex:

1)

/:Båd gammal och ung,

båd gammal och ung

- öppna nu din penningapung

och ge åt en fattig spelman.:/

/:Och tack och tack

ska gossen ha, 

för denna skänk och gåva.

En vacker flicka ska han få.

På armen ska hon få sova.:/


2)

Alla gossar äro klara som en dag

huru skall man det besinna?

När de bliva gifta blir de skräp ändå

Sällan vill de vara hemma

Men de slita skor

dit som hålles krog

Uti sus och dus

taga de sig rus

Supa brännevin

tills de som ut som svin

Ja ack vad uselt är

att ha en sådan kär

Bättre är att vara utan.


3)

Huvva för en julafton

Och huva för en jul

Huvva för en julafton

Och huva för en jul.

Ongan sket i våffeljännö,

I våffeljännö,

Å klämd´åt.



Vad skulle du göra om du var miljonär?

Förmodligen låta bygga ett vackert växthus i trädgården, resa utomlands och bo på ett varmt ställe under vintrarna, gå i coachning och/eller terapi, kanske köpa några vackra saker och skaffa mig lite snyggare kläder och gå till frisören ... och tja, jag vet inte. Skänka pengar till någon/några som behövde dem. Vad gör man med pengar?


Tre dåliga vanor?

Vill vara uppe länge på kvällarna, även när jag inte orkar.

Lägger mig i sånt som jag inte behöver.

Har svårt att säga nej och bryta upp. 


Tre saker du gillar att göra?

Promenera - när jag väl kommit igång.

Tänka.

Skriva.


Tre saker du aldrig skulle klä dig i eller köpa?

Jag ska aldrig mer köpa cigaretter (har varit rökare en gång, men slutat definitivt nu). Jag skulle heller aldrig vilja ha/köpa en snabb sportbil. Jag klär mig däremot i alla möjliga kläder (gillade hippiestilen som tonåring) och och har inga större bekymmer med några speciella stilar. Men jag skulle aldrig klä mig "slampigt" eller i läder eller gummi ... ( - om det inte ingick i en teaterföreställning eller liknande.)


Tre favoritsaker?

Penna, papper, radio.

  

Jag skickar inte utmaningen vidare till någon speciell, utan känner någon för att anta den, så välkommen!

 

Presentation

Omröstning

Kan man styra sin egen lycka?
 Ja - jag bestämmer allt själv
 Nej - ödet styr
 Nej - kultur, miljö, familj styr
 I större utsträckning än man först tror

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15
16
17
18 19 20
21
22 23 24
25 26 27 28 29
<<< Februari 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards