Alla inlägg under oktober 2006

Av Fru Fundersam - 15 oktober 2006 19:25

Vad skiljer en man från en kvinna? Förutom utseendet ...

Av Fru Fundersam - 15 oktober 2006 19:18

Hur förena helhetstänkande och delegering?Vad ska vi släppa/slippa för att mäkta med att se en helhet? Och kan vi se helheten utan att ha detaljerna?Fru Fundersam undrar hur en ledare ska tänka ...

Av Fru Fundersam - 15 oktober 2006 19:14

Apropå makt och vanmakt:
Att vara delaktig -
är kanske främst det, att vara delmaktig.

Av Fru Fundersam - 15 oktober 2006 15:54

Har nu, förutom ett sovande barnbarn, fått besök av två sovande föräldrar (- till barnbarnet). Nog ska de ta med sig den lilla hem snart, men först sova lite ...Jag tror de hade roligt igår kväll och i natt. Och det kunde de behöva. Småbarnsföräldrar har ju annars fullt upp, sägs det. En sanning som jag minns alldeles tydligt nu, när jag själv fått pröva på att vara extramamma i ett dygn ...Fru Fundersam ska sova gott nästa natt!

Av Fru Fundersam - 14 oktober 2006 22:29

Fru Fundersam har fått äran att barnvakta ett litet barnbarn för första gången. * suckar av LYCKA!* Och barnbarnet sover så gott i resesängen vid fruns fötter.Är inte livet alldeles fantastiskt?

Av Fru Fundersam - 13 oktober 2006 18:02

Har Sverige blivit ett land av ögontjänare?Näääääää ...., men om vi alla fick prova att arbeta i riksdag och regering, och bli granskade av media - då skulle ju alla bli KÄNDISAR.Jaa! Och på köpet blev ju Sverige då ett laglydigt land.

Av Fru Fundersam - 12 oktober 2006 21:57

Lugna andetag
från den som sover
Bröd i ugnen
blommor i en vas
och stillheten
från tända stearinljus.

Av Fru Fundersam - 12 oktober 2006 21:44

Kanske är jag bara speglar av andras viljor, förväntningar och ageranden. Kanske har jag inga egna, bara andras tankar. Allt stammar från någon annanstans och då är frågan vad jag själv egentligen har för egna val.

Hur långt kan ett jag ta sig med sin vilja?

Presentation

Omröstning

Kan man styra sin egen lycka?
 Ja - jag bestämmer allt själv
 Nej - ödet styr
 Nej - kultur, miljö, familj styr
 I större utsträckning än man först tror

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13 14 15
16 17 18 19 20
21
22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<<
Oktober 2006 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards