Alla inlägg den 2 mars 2007

Av Fru Fundersam - 2 mars 2007 22:58

Jo, så kallar Frun jordnötterna. (Och ostbågar heter ostkrokar ...)Har hoppat över middagen ikväll och livnärt mig på salta nötter, frukt och nybakat bröd!Det har blivit en skrivstund under kvällen, men nu ska Frun lägga sig för natten.Sov gott alla kära vänner!Imorgon är det lördag!

Av Fru Fundersam - 2 mars 2007 17:51

Dagen har varit lång.Har senast bakat underbart bröd.Och just skjutsat herrn till bussen.(Han hade bråttom till en fest.)En sovstund väntar för Frun.Det är vad jag BEHÖVER!Får sedan se om krafterna återvänder och jag kan komma igen under kvällen.Skulle vilja känna skaparådran flöda ...

Av Fru Fundersam - 2 mars 2007 15:45

... råkar vara födda samma år.I övrigt förtäljer inte historien vilka likheter som finns ...Alla tror antagligen att jag är en nymfoman, att jag är sexuellt omättlig, men sanningen är att jag hellre läser en bok.MadonnaHar du röstat i min nya omröstning?

Av Fru Fundersam - 2 mars 2007 13:38

Och jag vet inte hur bra det går att åka pulka just idag...Men några är det allt som åkt pulka i år. Och fler som ämnar göra det ...Här är min förra omröstning och resultatet:Har du åkt pulka i vinter? Ja 15 % Nej, men jag ska 20 % Nej, men jag skulle vilja om jag kunde 35 % Nej. Jag vill inte 30 % Totalt har 20 personer röstat.Omröstningen startade 2007-02-22 13:41Tack för visat intresse!

Av Fru Fundersam - 2 mars 2007 13:13

Fotograf: ©Leif Hansen (bilden lånad från Norstedts webb)Boken Montecoreav Jonas Hassen Khemirivann Det stora Romanpriset från Läsarjuryn i radions P1.Frun rekommenderar boken VARMT!Den är nyskapande. Klurig. Intressant.Språket är fullständigt "överjobbigt"- vilket får sin förklaring ....Härligt!!!GRATTIS!!!!Läs mer om boken & författaren: http://www.panorstedt.se/templates/common/Author.aspx?id=16447&q_context=NorstedtsIkväll, kl 18.15 i P1 kan du höra mer om juryn och vinnaren.

Av Fru Fundersam - 2 mars 2007 12:58

Om några minuter får vi veta vem som får Romanpriset från P1:s lyssnarjury. Vilken roman är mest angelägen?, nyskapande? Vem har det bästa språket och vem berör mest?Juryn valde följande finalister:Montecore av Jonas Hassen KhemiriDrömfakulteten av Sara Stridsberg Vid den stora floden av Lars JakobsonSnart vet vi vilken bok som får priset ...

Av Fru Fundersam - 2 mars 2007 12:51

Jag har varit inne på Fredagsfyran (det är ju fredag!) och snott veckans fyra frågor. Svarar på dem nedan:Fredagsfyran v 9 2007 Tema: Sätt betyg på dig själv!1) Vad ger du dig själv MVG för?Jag får MVG för att jag tagit hand om mig själv så extremt bra, den sista tiden!2) Vad ger du dig själv VG för?Jag får VG i kontakten med vänner och familj.3) Vad ger du dig själv G för?Allt annat.4) Vad ger du dig själv IG för? Ingenting alls.

Av Fru Fundersam - 2 mars 2007 12:31

(Fruns små flygkompisar äter för fullt. Matbordet måste fyllas ständigt ...)TRIST, för de som bokat och köpt biljetter med Fly Me. Nu har de gått i konkurs - vilket kanske var väntat. Fru Fundersam har själv rest med det bolaget, för att spara pengar ... men det säger sig själv att alla billighetesbolag inte kan överleva.Över huvud taget tror Frun att vi må tänka oss för, hur länge vi ska fortsätta att flyga kors och tvärs i världen. Det är inte så miljövänligt, precis.Kanhända ska vi låta de små fåglarna stå för flygandet och sätta oss på tåget istället när vi ska ge oss av ...

Presentation

Omröstning

Kan man styra sin egen lycka?
 Ja - jag bestämmer allt själv
 Nej - ödet styr
 Nej - kultur, miljö, familj styr
 I större utsträckning än man först tror

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards