Alla inlägg den 8 mars 2007

Av Fru Fundersam - 8 mars 2007 20:01

Gå in och kryssa i ett svar i min nya omröstning. Och motivera gärna ditt svar i en kommentar på detta inlägg!TACK!!!

Av Fru Fundersam - 8 mars 2007 19:36

Jag har själv inte läst så många böcker , den senaste tiden ...Men några i alla fall. Här är en lista med några korta omdömen:Ett välsignat barn av Linn UllmannDen var mittiprick för min smak. Om kvinnoliv, minnen, barndom ... Fantastiskt BRA skriven. Brist av Anna SchulzeEn debuterande novellist. Med novelller om människors olika brister. Jo! Några riktigt bra.Svinalängorna av Susanna AlakoskiEn höjdare. Fågelbovägen 32 av Sara KadeforsTja. Underhållande. Ibland tänkvärd, men ingen höjdare i längden. Inte litterär.Drömfakulteten av Sara StridsbergAnnorlunda. En riktig läsupplevelse. Omvälvande.Regissören – Alexander AndorhilSpännande. Kanske lite för konstruerad? Men ändå läsvärd.Fartyget Night – Marguerite DurasHäftig!Trasdockan – Christine FalkenlandObehagligt sårig. Men väl skriven. Och jag kunde inte lägga ifrån mig den, fastän jag ville ...Hör bara hur ditt hjärta bultar i mig – Bodil MalmstenHärlig. Lättsam. Klok. Underhållande.Fru Fundersams läsare är övervägande bokläsare. Så här svarade 23 personer på min förra omröstning:Hur många romaner (eller novellsamlingar) har du läst i januari och februari? Ingen 26.1 % En halv 4.3 % En 8.7 % Två 17.4 % Tre - fem 30.4 % Sex -tio 13 % Oräkneliga 0 % Tack för visat intresse!!!Keep on reading!

Av Fru Fundersam - 8 mars 2007 19:31

Som vanligt.Och ändå inte.Jag känner mig avtrubbad och utmattad (värre än vanligt) och tom.Nu är jag bara.Och ska så vara.Hejåhå vad :-( det är att bara vara ...Månntro om det vänder till imorgon.

Av Fru Fundersam - 8 mars 2007 14:10

Du kan DANSA dig glad och frisk ...Så sägs det i en artikele-health.se som Frun läste nyss.Fru Fundersam sätter på musiken högt och dansar sig varm för att kunna lossa på spärrana och skriva nåt vettigt ....Utdrag ur artikeln:Dansterapi är inte bara ett verktyg för att lösa upp psykiska trauman, utan kan också användas som friskvård. Francine tar gärna emot affärsmän som känner att de inte lever när de är ensamma. – De har inte lärt sig att lyssna till kroppen utom på en sexuell nivå eller idrottslig nivå. Samma problem uppstår ibland hos tonårstjejer när de är ensamma. De känner att livet är meningslöst, eftersom de saknar en relation till sig själva.

Av Fru Fundersam - 8 mars 2007 13:48

... på åkern.Och snön smälter.Snart!

Av Fru Fundersam - 8 mars 2007 13:44

(Bilden lånad från Aftonbladet idag)Nina Hemmingsson ger sin syn på kvinnofrågan.För hur är frågan ställd egentligen? Vad är normen?Vad är avvikelsen?

Av Fru Fundersam - 8 mars 2007 12:24

En gång, kanske var det 1980?, sjöng Fru Fundersam för full hals på torget i den stad hon då levde. Kvinnokampssånger.Åren går. Somligt blir bättre - många av dagens föräldrar blir alltmer jämställda ifråga om engagemang för barnen. Hoppas att det fortsätter så. I positiv anda. Att vi visar barnen att vi bryr oss om - flickor och pojkar, lika mycket. Och att vi lever efter devisen att alla ÄR lika mycket värda! Att vi inte gör skillnad på vad som passar sig för pojkar respektive flickor.Att vi inte godtar olika villkor p g a kön.Att vi jobbar för att flickor och pojkar, kvinnor och män får självkänsla, värdighet, värde - utan inslag av maktutövande, förtryck, våld ...VÅGA SE:- att fortfarande, år 2007, är samhället ännu inte jämlikt och jämställt! Det vi kan göra är att tänka efter hur just vi kan bidra till en bättre vardag och en bättre värld!

Presentation

Omröstning

Kan man styra sin egen lycka?
 Ja - jag bestämmer allt själv
 Nej - ödet styr
 Nej - kultur, miljö, familj styr
 I större utsträckning än man först tror

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards