Alla inlägg den 24 mars 2007

Av Fru Fundersam - 24 mars 2007 20:29

Några rader tillalla mina bloggvänneroch övriga som läser (läst) min blogg!Som ni säkert förstår, har jag inte haft tid, möjlighet eller ork att skriva "som jag brukar" eller läsa och kommentera andra bloggar. Ibland tar livet (och närheten till döden) all plats. Inga eftertanketider finns tillgängliga. Och inga bloggtider.Däremot har jag kunnat anteckna i min svarta anteckningsbok, när jag suttit i sjukrummet ...Tankar om mitt liv. Livsvillkor. Barndom. Relationer.De anteckningarna får bli något annat än blogginlägg. Jag nöjer mig med de korta "rapporterna" som jag lagt ut.Hoppas att jag snart kan komma tillbaka till det "vanliga" bloggandet igen. Sköt om er alla!Vi hörs snart igen.Och jag ska bli "bättre" på att läsa och kommentera, så småningom ...

Av Fru Fundersam - 24 mars 2007 18:25

Imorse lämnade jag mamma efter tretton dagars intensiv samvaro. Jag måste hem i några dagar. Min bror är hos min mamma nu.Min mamma är så klart smått uppgiven och undrar hur hennes liv ska bli. Den man hon känt sedan tonåren, den man hon delat livet med, den man hon lutat sig mot ... ... är nu en vimsig men gullig gubbe som inte känner igen henne riktigt och han kan inte ens sitta själv på sängkanten.Men vem vet? Han kanske blir bättre.Jag passade på att träffa min dotter och dotterdotter idag. Ååååå, så ljuvligt! Livet går vidare på sidan om.Hemma i Fru Fundersamhuset fram emot kvällen.Tog en lov i trädgården för att se hur långt tulpanlökar krokusar och pingstliljor kommit... De sticker upp. Men ännu är det bara snödropparna som blommar.Inomhus står en bukett blommande tulpaner. Min Herr Fundersam är en gullegulle!!!!!Nu ska jag laga lördagsmiddag åt mig och Herrn och en vän på besök!

Presentation

Omröstning

Kan man styra sin egen lycka?
 Ja - jag bestämmer allt själv
 Nej - ödet styr
 Nej - kultur, miljö, familj styr
 I större utsträckning än man först tror

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards