Alla inlägg den 7 mars 2007

Av Fru Fundersam - 7 mars 2007 19:05

Såg nyss på teve en intervju med Eva Sohlman, som fått möjlighet att som journalist och speciellt inbjuden, resa runt i det farliga men vackra och spännande Jemen. Av resandet blev artiklar för Reuters och dessutom en spännande bok.Fru Fundersam blir nyfiken!

Av Fru Fundersam - 7 mars 2007 17:36

... är ännu bättre än en!Frun och Herrn har fyndat. Köpt två fullstora och fungerande sparkstöttingar för sammanlagt 450 kronor. Och då fick vi tre barnsnöskottningsspadar på köpet!Nu ska här åkas innan snön smälter bort!

Av Fru Fundersam - 7 mars 2007 16:51

Blivit "tagen" av Manne.REGLER: * Bloggare som blir "tagna" ska skriva sex underliga/egendomliga saker om sig själv i sin blogg och samtidigt ange reglerna för spelet. * Därpå väljer bloggaren sex nya bloggare och gör en lista av deras namn. * Efter det är gjort skriver han eller hon en kommentar i deras bloggar för att låta dem veta att de har blivit "tagna" och att de ska läsa ens egen blogg för mer information. Nu kör vi:1. Svarar alltid: "Nej jag var vaken", när någon ringer och väcker mig.2. Har oftast långkalsonger under brallorna, två tröjor och sockor och tofflor inomhus, när jag är hemma.3. Är galen i nötter och mandlar och salta nötter .... fastän jag inte alltid tål dem och får klåda i halsen av dem.4. Gillar folkvisor och gamla sånger.5. Lagar mat snabbare än någon hinner blinka, om jag är riktigt hungrig.6. Vill alltid ha buketter med blommor inomhus, året runt.Skickar vidare till Filifjonkan, La Famiglia, Tant Tagg, Alma Mater, Alexandra, och Avataria./Fru Fundersam

Av Fru Fundersam - 7 mars 2007 11:28

... upp kom jag imorse.Hade ju fått ett mystiskt meddelande med Posten igår:Provtagning denna vecka/"Förnamn"Jaha?En notislapp fästad på en blankett.Hade det skickats fel?Vem var avsändaren?Tittade på kuvertet och där stod adressen till mitt landsting.OK?Provtagning ....Var? Varför?Fru Fundersam ringer till närmaste VC och frågar om det jobbar en "Förnamn" på provtagningen eller kanske på läkarmottagningen?- Nej. Det gör det inte. Men har du remiss?Va? Remiss? Jag vet inte . Det kanske är det som den här blanketten är? Det står inte remiss på den.Fick till sist tipset att komma in idag när de öppnade. Och det gjorde jag. Tog nummerlapp. Väntade.Till sist kom jag in till en vänlig kvinna som skulle ta prov på mig. För att kolla hur effektiv min medicin var.- Men du skulle inta ha tagit någon tablett på morgonen.Nähä.Skulle jag tydligen ha gissat mig till ...Fick åka hem igen.En mil dit och en mil tillbaka ...Det är ju inte så farligt ...Välkommen tillbaka imorgon!

Presentation

Omröstning

Kan man styra sin egen lycka?
 Ja - jag bestämmer allt själv
 Nej - ödet styr
 Nej - kultur, miljö, familj styr
 I större utsträckning än man först tror

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards