Alla inlägg den 18 november 2006

Av Fru Fundersam - 18 november 2006 20:14

Hemmet kanske är en bild av jaget. Och jaget syns väl först i mitt utseende? Eller????

NU STARTAR JAG en omröstning
om operation ommöblering av utseendet.
FYLL I !!!!!



I den förra omröstningen blev resultatet som följer:
Vad är viktigast för att din bostad ska bli ett hem?
Att jag kan känna mig lugn i bostaden 50 %
Att jag ger bostaden av min personliga prägel 20 %
Att andra ska känna sig välkomna 20 %
Att det ser modernt ut 10 %

Totalt har 10 personer röstat.

Av Fru Fundersam - 18 november 2006 20:07

Själv blir man så lätt hemmablind. Tycker att man går i samma gamla oreda. Att ingenting blir gjort. Att renoveringen går för sakta. Ser bara allt som är kvar ...

Men sonen och sonhustrun pratade med Fru Fundersam och hennes man om hur mycket som egentligen blivit gjort. Kommer ni ihåg den gamla trappan och skrubben som var där i hörnet? Och det trasiga golvet, dörrarna där snön yrt in på vintern och väggen som stod där och det skraltiga "köket" med en spis som inte fungerade ...
Och nu är det så mysigt! Så välkomnande ...

Det var skönt att höra! Och visst har vi ju gjort en massa. En väldig mängd renovering. Och visst ÄR det fint.

Det är ibland så lätt att glömma att man egentligen har det sååååå bra!!!

Av Fru Fundersam - 18 november 2006 19:26

Hela dagen har Fru Fundersam ägnat åt sonsonen och hans föräldrar.

Det går inte att undvika att fundera över tidens gång, när barnbarnen kommit. Gamla glömda beteenden aktualiseras på nytt: Frun har till exempel sopat under matbordet efter middagen! (Och fick en hel skyffel full av brödbitar och torkad barnmat ...)Lekt tittut och sjungit om en kråka som slank hit och dit ...

Åren går. Barnen har växt upp upp och flyttat, och nu återvänder de på besök med sina nya små ... Tänk, att för bara ett år sedan fanns ingen av barnbarnen och nu finns det tre!

Presentation

Omröstning

Kan man styra sin egen lycka?
 Ja - jag bestämmer allt själv
 Nej - ödet styr
 Nej - kultur, miljö, familj styr
 I större utsträckning än man först tror

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11
12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24
25
26
27 28 29 30
<<< November 2006 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards