Direktlänk till inlägg 7 mars 2007

Joorå, såååatttttt ...

Av Fru Fundersam - 7 mars 2007 11:28

... upp kom jag imorse.Hade ju fått ett mystiskt meddelande med Posten igår:Provtagning denna vecka/"Förnamn"Jaha?En notislapp fästad på en blankett.Hade det skickats fel?Vem var avsändaren?Tittade på kuvertet och där stod adressen till mitt landsting.OK?Provtagning ....Var? Varför?Fru Fundersam ringer till närmaste VC och frågar om det jobbar en "Förnamn" på provtagningen eller kanske på läkarmottagningen?- Nej. Det gör det inte. Men har du remiss?Va? Remiss? Jag vet inte . Det kanske är det som den här blanketten är? Det står inte remiss på den.Fick till sist tipset att komma in idag när de öppnade. Och det gjorde jag. Tog nummerlapp. Väntade.Till sist kom jag in till en vänlig kvinna som skulle ta prov på mig. För att kolla hur effektiv min medicin var.- Men du skulle inta ha tagit någon tablett på morgonen.Nähä.Skulle jag tydligen ha gissat mig till ...Fick åka hem igen.En mil dit och en mil tillbaka ...Det är ju inte så farligt ...Välkommen tillbaka imorgon!

 
 
Egoista

Egoista

7 mars 2007 11:55

Oj, oj. Man vet inte om man ska skratta eller gråta. Eller bara sucka uppgivet. Ibland är det så tyyypiskt för sjukvården!

http://www.egoist.bloggagratis.se

 
Manne

Manne

7 mars 2007 12:36

Du har blivit "tagen". Se vidare inlägg på min sida...
http://one2many.bloggagratis.se/2007/03/07/96387-underliga-fakta-som-kan-vara-bra-att-veta/

Typiskt det där med provtagningar och annat.
Att det skall vara så svårt att få det rätt..

Må gott resten av dagen!

http://one2many.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Filifjonkan tittar in

7 mars 2007 13:26

Ojoj rena gissningsleken,tycker nog att något mer förtydligande kunde de väl gjort om de bara lämnat ett telenr tx eller en mailadress.Men man skall inte klaga. Det blev ju en omväxlande dag i alla fall en Heath åker dith,,, kommer du ihåg?:)

 
Ingen bild

Fru Fundersam

7 mars 2007 17:40

Var det Gösta Ekman ... eller vem var det som skämtade om Heath?

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Fru Fundersam - 13 maj 2008 11:54

Denna blogg är avslutad. Men den ligger kvar tills vidare .... Här är Fru Fundersams sparade inlägg: AllmäntDagens trudeluttDrömmar och bilderFilmer och teaterFrun lagar matHumorHälsa & ohälsa & livsstilKulturfrågor och religionKärlek och vänskapLivs...

Av Fru Fundersam - 10 maj 2008 03:41

Fru Fundersam har funnits på bloggen sedan den 9 oktober 2006. I nitton månader. Eller ett och ett halvt år, drygt.  Det får räcka så.   Nu har bloggen gjort sitt och den som skrivit om Fru Fundersams förfärliga och härliga inre liv och yttre strapat...

Av Fru Fundersam - 8 maj 2008 21:50

Frun funderar OFTA och MYCKET, över vägen ut från hemmet till det hägrande arbetslivet! Det kommer att bli en LÅNG väg ...   Länge har Frun tittat på annonser om olika spännande lediga tjänster, och varje gång tänkt att: ...ja, men det...

Av Fru Fundersam - 8 maj 2008 21:23

Sommarvarmt har det varit i Fru Fundersamland, idag. Frun var ute i trädgården iklädd shorts och linne till sena kvällen. Och solen värmde gott när vinden mojnat. Då är det SKÖNT igen, att finnas till.  ...

Av Fru Fundersam - 7 maj 2008 20:49

Frun har nyss hälsat på små alldeles underbara kattungar. Och HUR ska det gå att motstå att ta sig an en av dem?  Det är nära nog otänkbart ...  ...

Presentation

Omröstning

Kan man styra sin egen lycka?
 Ja - jag bestämmer allt själv
 Nej - ödet styr
 Nej - kultur, miljö, familj styr
 I större utsträckning än man först tror

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards