Direktlänk till inlägg 16 mars 2007

Pappa försöker prata!

Av Fru Fundersam - 16 mars 2007 20:16

Feberfri!Han andas lugnare.Han sover mycket.Han pratar!!!!Enstaka ord ...Snurrigt & klokt omvartannat.Han kan hosta och spotta och dricka lite vatten!Och han pussas och kramas.Och sover ........

 
 
Ingen bild

pia

17 mars 2007 18:16

Hej Frun
Det är inte lätt att vara brevid en förälder som mår dåligt..
Skickar varma tankar till dig och hopp....
KRAM

 
Ingen bild

Iota

17 mars 2007 21:46

Hoppas din pappa snart blir frisk igen.

 
Ingen bild

Avataria

17 mars 2007 22:08

och sömnen är den bästa läkaren, den bästa medicinen - sömnen är det som åstadkommer mirakel, läker skador, skänker liv...
Håller varenda tumme jag har...

 
marie

marie

18 mars 2007 00:20

Tack och lov!
Du har varit "borta" ett tag och jag har ju undrat. Nu förstår jag! Och jösses vad jag förstår! En sådan fruktansvärd resa med oro och skräck och ledsamhet och väntan!
Jag känner med dig. Jag står ju utanför men har samma upplevelse med exets pappa som ligger inför ..... och vi inte vet om det går eller hur det går. Gubben är med i skallen men borta i kroppen. Jag blir så väldigt ledsen och det är då ändå "bara" exets pappa. Jag hoppas att allt går vägen och att din far piggar på sig och att allt ordnar sig!

http://carpediem.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Egoista

18 mars 2007 10:16

Jag har läst dina senaste inlägg med andan i halsen. Jag är glad för din skull att du får behålla din far ett tag till. Kram, Egoista

 
Tant Tagg

Tant Tagg

18 mars 2007 13:09

Jag började ana.....
Något har hänt, tänkte jag, och bestämde mig för att skriva ett mail.
Nu vet jag.
Jag vet också vad du går igenom. Jag har också gjort det. Jag kan bara säga att jag är med dig. Jag vet och jag finns.
Det är svårt och det är en process. Det är egendomligt att vara nära när någon nästan dör. Då upptäcker man också att livet är förbannat obändigt. Människan dör inte hur lätt som helst. Människan har en stark livsvilja som är starkare än dödsviljan.

http://tanttagg.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Fru Fundersam

18 mars 2007 21:03

Tack alla kära, för de fina kommentarerna!
Själv håller jag andan och kan nästan inte ge mig själv ledigt att sätta mig ner att skriva, men det värmer att ni är med och håller tummarna!!!!!!! Tack!

 
Ingen bild

La famiglia

18 mars 2007 21:43

Även jag tänker på dig. Jag har aldrig varit i närheten av det du beskriver, så jag kan inte säga att jag förstår. Men jag kan säga att jag önskar att det går vägen, för det önskar jag dig verkligen.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Fru Fundersam - 13 maj 2008 11:54

Denna blogg är avslutad. Men den ligger kvar tills vidare .... Här är Fru Fundersams sparade inlägg: AllmäntDagens trudeluttDrömmar och bilderFilmer och teaterFrun lagar matHumorHälsa & ohälsa & livsstilKulturfrågor och religionKärlek och vänskapLivs...

Av Fru Fundersam - 10 maj 2008 03:41

Fru Fundersam har funnits på bloggen sedan den 9 oktober 2006. I nitton månader. Eller ett och ett halvt år, drygt.  Det får räcka så.   Nu har bloggen gjort sitt och den som skrivit om Fru Fundersams förfärliga och härliga inre liv och yttre strapat...

Av Fru Fundersam - 8 maj 2008 21:50

Frun funderar OFTA och MYCKET, över vägen ut från hemmet till det hägrande arbetslivet! Det kommer att bli en LÅNG väg ...   Länge har Frun tittat på annonser om olika spännande lediga tjänster, och varje gång tänkt att: ...ja, men det...

Av Fru Fundersam - 8 maj 2008 21:23

Sommarvarmt har det varit i Fru Fundersamland, idag. Frun var ute i trädgården iklädd shorts och linne till sena kvällen. Och solen värmde gott när vinden mojnat. Då är det SKÖNT igen, att finnas till.  ...

Av Fru Fundersam - 7 maj 2008 20:49

Frun har nyss hälsat på små alldeles underbara kattungar. Och HUR ska det gå att motstå att ta sig an en av dem?  Det är nära nog otänkbart ...  ...

Presentation

Omröstning

Kan man styra sin egen lycka?
 Ja - jag bestämmer allt själv
 Nej - ödet styr
 Nej - kultur, miljö, familj styr
 I större utsträckning än man först tror

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards