Alla inlägg den 17 maj 2007

Av Fru Fundersam - 17 maj 2007 21:56

Herrn och jag har säkert gått flera mil idag ...

Vi har tittat på Gaudis hus och på La Segrada La Familia. 


Inga räta vinklar i den här stan....


Här blandas gammalt med modernt och konst med kitsch. Det är en LEVANDE stad.  Frun har tagit massor av bilder, men kan inte lägga ut dem här. Det blir senare, när jag kommit hem.

Av Fru Fundersam - 17 maj 2007 21:37

Ikväll sitter Frun i en lägenhet mitt i Barcelona. Här finns sex sovrum, ett badrum, ett pyttelitet kök och ett mini-allrum. I lägenheten bor människor mellan 23 och 27 år - från Sverige, Tyskland, Argentina, Brasilien, Chile. Alla jobbar eller pluggar. Och hyran är 330 Euro + el, vatten, Internet - per person. (Sex personer i lägenheten.) Ganska dyr kvadratmeterhyra!!!! alltså.


Det är den stora frågan här: bostadsfrågan! Det syns att det är val snart, eftersom det sitter valaffischer i hela stan. Och enligt initierade är arbetslöshetsfrågan inte den stora här, utan just bostadsfrågan.


I kollektivet är det bestämt att det ska pratas spanska, inte engelska. Men nu när Herrn och jag är här, får det bli undantag. Eftersom vi inte kan spanska. Så vi svänger oss med svengelska ;-)



Presentation

Omröstning

Kan man styra sin egen lycka?
 Ja - jag bestämmer allt själv
 Nej - ödet styr
 Nej - kultur, miljö, familj styr
 I större utsträckning än man först tror

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11
12
13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Maj 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards