Alla inlägg den 2 september 2007

Av Fru Fundersam - 2 september 2007 21:07

Frun har ikväll lassat grus över en duk

och gjort klart en gång.

Och knät värker.

Men det blev fint.

Och Frun är nöjd med sitt lilla jobb.


Nu är himlen nästan svart, med ljusblå stråk

och grå moln vid horisonten.

För en timme sedan var färgerna röda, lila, orangea, gula ...


Det är härligt att bo på landet och ha tillgång

till himlen och horisonten.



Av Fru Fundersam - 2 september 2007 16:29

Nyss gick jag in för att ta en kopp kaffe och en smörgås.

Jag trodde att klockan var två, och så var den redan halv fem.

I trädgården, när jag får gå och drömma ...

flytta några astrar till en bättre plats,

rensa lite här och där,

plutta ner nya små taklöksbarn mellan stenarna i kryddlandet,

fundera över hur jag ska göra nästa grusgång,

hur den ska slingra sig ... 


Impulserna kommer till mig.

Jag känner en kreativitet bubbla i mig.

Kanske för att jag först får vara ifred.

Vara trygg i lugnet.


Och då spelar inte den jagande tiden någon roll.

Då är det känslorna och "skapandet" som tar över.

Inte prestationerna, tiden, nyttan ... 


Av Fru Fundersam - 2 september 2007 13:19

Att ha en människa intill sig, som har ett annat tempo i sig

än vad jag har, kan vara stressande.


Både om jag är snabb och den andre långsam,

och om den andre är snabb och jag långsam.


Hur gör man för att hitta sin kontur? 



Av Fru Fundersam - 2 september 2007 13:06

Lite sommar är det ändå kvar ....


I sommarens soliga dagar

vi gå genom skogar och hagar.

På färdens besvär, ingen klagar.

Vi sjunga var vi gå. Hallå! Hallå!

Du som är ung,

kom med och sjung

och sitt ej hemma slö och tung.

Vår sångartropp

han gångar opp

på kullens allra högsta topp

i sommarens soliga dagar.

Vi sjunga var vi gå.

Hallå! Hallå! 


Häpp! 

Av Fru Fundersam - 2 september 2007 12:30

Det är härligt med söndagsmornar.

Att lyssna på Klingan och sedan Felicia på P2 ...

och så lång frukost och solsken utanför fönstret.


Idag dök en gammal vissångare upp, en som Frun hade några skivor av, när det begav sig: Dan Berglund.Så här såg han ut då:  
  Bild: Dan Berglund

Frun minns många av de gamla låtarna, bland annat många av dessa

De kom på det röda 70-talet.

Ja, det var då min vän ....


Men nu sjunger han igen. (Bland annat tillsammans med Sofia Karlsson. Häftigt! Hans råa lite raspiga och mörka röst mot hennes klingande ljusa.)  Och en ny skiva har kommit ut, provlyssna här.


såna som vi

Presentation

Omröstning

Kan man styra sin egen lycka?
 Ja - jag bestämmer allt själv
 Nej - ödet styr
 Nej - kultur, miljö, familj styr
 I större utsträckning än man först tror

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards