Alla inlägg den 7 september 2007

Av Fru Fundersam - 7 september 2007 22:50

Nu är det alldeles snart dags att sussa.

Frun har haft en fin dag med Herrn och Lillan.

Först har vi hälsat på kor och hästar,

gungat i hammocken och sedan lagat mat, ätit, läst, sjungit och lekt.

Lugnt och stilla har det varit under kvällen, i Fru Fundersamhuset. 

Herrn och Frun har njutit av tystnaden tillsammans och

läst tidningar som vi tidigare inte hunnit med.

Nu har vi gått och lagt oss.

Herrn blundar redan på sin kudde.

Regnet smattrar på taket och strilar i gräset,

utanför det öppna fönstret.

Lillan snusar i sin säng.

Och Frun säger nu God natt till er alla därute!

Festprissar, teve-tittare, tröttskruttar, sorgsna,

glada, oroliga, roliga, friska och sjuka. 

Dröm sött! 

Av Fru Fundersam - 7 september 2007 22:48

 


 

Tintomaras sång 

Mig finner ingen.

Ingen jag finner.

Alm, hägg och hassel blomstra för vind. -

Jag ler åt alla.

Alla åt mig le.

Alm, hägg och hassel, lönn, sälg och lind

blomstra för vind,

buga för vind. -

Ett vet jag bättre än klänga och springa,

det är att sjunga här under lind.

 

 

Vad? Tintomara,

hörde du bara?

Alm, hägg och hassel blomstra för vind. -

Gök, trast och harar...?

Tyst... kan det vara...?

Alm, hägg och hassel, lönn, sälg och lind

blomstra för vind,

buga för vind. -

Ett vet jag värre än skator och harar,

det är om slagbjörn kommer till lind.

 

 

Kommer en slagbjörn,

slagbjörn jag smeker.

Alm, hägg och hassel blomstra för vind. -

Men - Tintomara,

om han ej smeker?

Alm, hägg och hassel, lönn, sälg och lind

blomstra för vind,

buga för vind. -

Då blir jag fågel! Jag blir ingen svag örn,

flyger från slagbjörn bort som en vind.

 

 

(av Carl Jonas Love Almqvist)

 

 

 

Av Fru Fundersam - 7 september 2007 00:24

Tur att jag sov två timmar innan läsecirkeln,

annars hade jag aldrig orkat vara uppe ikväll.

Men nu är det dags att sova för natten.


Och imorgon kommer fredagen.

Då ska jag få hämta mitt barnbarn på dagis

och vara barvakt ett dygn.

Härligt ...


God natt alla!!!!! 

Presentation

Omröstning

Kan man styra sin egen lycka?
 Ja - jag bestämmer allt själv
 Nej - ödet styr
 Nej - kultur, miljö, familj styr
 I större utsträckning än man först tror

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards