Alla inlägg den 6 november 2006

Av Fru Fundersam - 6 november 2006 13:39

Har du känt lyckan i att få balla ur?
Få släppa kontrollen, fjanta på, leka ...

Jag förstår alltmer, hur kontrollerade många av oss oftast är. Går omkring med masker. Månar om att göra gott intryck. Vara förebilder. Visa upp oss som kloka, balanserade ...

Har du nångång som barn fnittrat dig till magvärk med din syster eller kompis? Eller om du är kille, kanske känt pojkgemenskapen i att snacka strunt som tjejer inte ska lyssna på ... Då vet du vad jag är ute efter för känsla.

Ååååå vad jag önskar att ALLA vuxna hade en sådan möjlighet, att komma tillbaka till den känslan då och då. Att utan ånger och rädsla, få bete sig sådär underbart, galet ohämmat. Att ha NÅGON att leka med. Inte bara gå omkring med sina duktighetsmasker.

Jag vill ha nån och leka med!

Av Fru Fundersam - 6 november 2006 13:28

Ganska härligt. (Hihihi)
Hemligt glad blir Fru Fundersam åt att få vara alldeles ifred en dag. Få bestämma själv ... I vardagen får jag nämligen ofta vara i mitt eget - i mig själv. Tänka, drömma, njuta. Så har det blivit sedan jag blev en av de "daglediga".

Helgerna är fulla av aktiviteter, människor, umgänge, måste göra-saker ... Nästan alltid ROLIGT, men ändå tröttande och såklart måste man då anpassa sig.

Nåväl. Roligt är det också som sagt med de alltmer täta möten jag har med mina barnbarn. I lördags träffade jag den äldsta bebisen. Imorgon ska jag barnvakta den nästäldsta och till helgen ska det bli visit hos den minsta. Är inte det lycka så säg???

För den som inte har egna små bebisar att gulla med, kommer här ett surrogat. Gå in på länken Smittande skratt.
Och ha så roligt!!!

http://www.youtube.com/watch?v=5P6UU6m3cqk

Presentation

Omröstning

Kan man styra sin egen lycka?
 Ja - jag bestämmer allt själv
 Nej - ödet styr
 Nej - kultur, miljö, familj styr
 I större utsträckning än man först tror

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11
12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24
25
26
27 28 29 30
<<< November 2006 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards