Alla inlägg den 29 december 2006

Av Fru Fundersam - 29 december 2006 18:38

Världens äldsta tidning går i graven: Post- och Inrikes Tidningar kommer från den 2 januari endast att ges ut på nätet. Efter 362 år ...http://www.svt.se/svt/jsp/Crosslink.jsp?d=27170&a=730054&lid=puff_730059&lpos=rubrik

Av Fru Fundersam - 29 december 2006 18:28

Med posten idag:ERBJUDANDEN från* Sköna Hem* I form* Ameliaoch igår från Bonniers Bokklubb.Alla lockar de med premier. Såsom praktisk resväska på hjul med tillhörande beautybox, snygg träningsjacka som andas, med reflexer, träningsset - byxor & jacka, dvd med övningar för en platt mage, fyra snygga koppar med träfat ...Alltihop för 39:- eller 49:- + porto Och då får man tre nummer tidning eller två böcker för bara 9:- eller 19:-/st .... + porto.Och du förbinder dig bara till att köpa 1 eller 3 ....Det gäller att läsa det finstilta noga. Och addera. Totalsumman - är det hela värt detta? Har jag råd? Vill jag erkligen ha? Behöver jag?Det är lätt att falla för frestelserna: bara att lägga svarskortet i det portofria kuvertet.

Av Fru Fundersam - 29 december 2006 18:21

Vi ska ha våra vänner på middag.
Det går lätt som en plätt. Huset är tillräckligt städat. Herrn har dukat och jag har satt igång en gryta på spisen. Efterrättskaka finns kvar sedan gårdagen. Ska bara vispa grädde till och ta fram några hallon ur frysen. Förrätt får bli en smörgås med leverpastej, eller kanske gravlax ...
Det är härligt nu i helgtider, när det redan finns så mycket i kylskåpet, som ändå måste ätas upp ...
Jag kan tänka mig en Irish coffee också senare ... nu när vi har grädde.

Av Fru Fundersam - 29 december 2006 15:50

Stavgång i vinterljus
Temperaturen just under noll
och glaspärlor
på alla buskarnas nakna grenar

Vägen slingrande sig -
ett oändligt utrullat sidenband i vitt
- genom svart åkermark och gröna höstsådder

Jag stavar mig genom skogspartier i skugga
och ser gårdarnas gräsmattor lysa
så märkligt gröna

Solens långa strålar slickar marken
där landskapet öppnar sig
Och på den stora blå himlatavlan
ritar flygplanet ett stolt kritstreck
som om det vill lova mig
en riktning och en framtid.

Väl hemma möts jag
av en bukett frasiga tulpaner
i blandade färger och orden finns där.
/Fru Fundersam

Presentation

Omröstning

Kan man styra sin egen lycka?
 Ja - jag bestämmer allt själv
 Nej - ödet styr
 Nej - kultur, miljö, familj styr
 I större utsträckning än man först tror

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23
24
25 26 27 28 29 30 31
<<< December 2006 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards