Alla inlägg den 30 december 2006

Av Fru Fundersam - 30 december 2006 15:37

Det är annat så här i helgtider, när man måste dela allt med sin k. make. Datorn till exempel. Det går inte an att som annars, sitta här och dröna särskilt länge inte. Han bara måste kolla något, betala räkningar, maila ... Generös som jag är (morr....) får jag maka mig åt sidan.Ses senare ...

Av Fru Fundersam - 30 december 2006 15:30

APROPÅ DEN NYA OMRÖSTNINGEN

Ibland hör man någon klaga:
ingen hälsar på mig,
ingen vill ha mig,
ingen bryr sig om mig ...


Jag vänder på det:
Hälsar du på nån?
Vill du ha nån?
Bryr du dig om någon?

Det går ju inte an att bara sitta och vänta ...........

Av Fru Fundersam - 30 december 2006 15:23

Lite fler än hälften av Fru Fundersams läsare vill helst njuta av julen länge. Så här blev resultatet av den förra omröstningen:

Vill du riva ned allt julpynt och bara tänka på sommaren nu?
Nej. Absolut inte. Jag njuter av julen så länge det går, gärna till påska 6.3 %
Nej. Skojar du? Julen pågår ju som bäst. Varför ska man stressa? 50 %
Jaa. Jag skulle helst vilja dra utomlands, och inte återkomma förrän det är sommar här. 43.8 %


Totalt har 16 personer röstat.
Omröstningen startade 2006-12-25 15:01

Av Fru Fundersam - 30 december 2006 01:13

Allt känns lättare på den här sidan vintersolståndet. Som om livet vänt, allt går i lås, det kommer bara att bli bättre och bättre. Ljuset leder oss rätt ...
Kanske inte rätt tid att filosofera så här miss i nassen. Trevlig kväll har det i alla fall varit med mat och vin och sötsaker och goda vänner. Och det muntrar upp!
"Roligt ska jag ha, annars är jag inte med"

Nu blir det extra skönt att sova.
God natt alla människor!

Fru Fundersam är inte i hatten
trots att det är mitt i natten ...

Presentation

Omröstning

Kan man styra sin egen lycka?
 Ja - jag bestämmer allt själv
 Nej - ödet styr
 Nej - kultur, miljö, familj styr
 I större utsträckning än man först tror

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23
24
25 26 27 28 29 30 31
<<< December 2006 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards