Direktlänk till inlägg 3 september 2007

Dagens trudelutt den 3 september

Av Fru Fundersam - 3 september 2007 13:58

Här är en alldeles fantastiskt vacker sång:



Jag ger dig min morgon 

Återigen gryr dagen vid din bleka skuldra

Genom frostigt glas syns solen som en huldra

Ditt hår det flyter, över hela kudden

 

Om du va vaken skulle jag ge dig

allt det där jag aldrig ger dig

men du, jag ger dig min morgon

jag ger dig min dag

 


Vår gardin den böljar svagt där solen strömmar

Långt bakom ditt öga svinner nattens drömmar

Du drömmer om nåt fint, jag ser du småler

 

Om du va vaken...

 

Utanför vårt fönster hör vi markens sånger

Som ett rastlöst barn om våren dagen kommer

Lyssna till den sång, som jorden sjunger

 

Om du va vaken...

 

Likt en sländas spröda vinge ögat skälver

Solens smälta i ditt hår kring pannan välver

Du, jag tror vi flyr, rakt in i solen

 

Om du va vaken...

 

av Fred Åkeström


Lyssna här på Cajsastina eller här på Fred själv eller här på Håkan


 
 
Di

Di

3 september 2007 17:41

Ja visst är den underbar den sången..texten önskar jag att jag kunnat skriva. Ha en underbar dag.

http://diqueen.blogg.se

 
Ingen bild

Fru Fundersam

3 september 2007 18:06

Ja Di, en sådan text är närapå fulländad. Önskar också att jag kunde skriva så ...

 
Ingen bild

La Famiglia

4 september 2007 16:27

Som den besserwisser jag är, måste jag påpeka att Fred har inte skrivit sången, utan bara översatt den. Enligt Wikipedia är det Tom Paxton som gjort orginalet. Det gör inte låten sämre, men bara för ordningens skull.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Fru Fundersam - 13 maj 2008 11:54

Denna blogg är avslutad. Men den ligger kvar tills vidare .... Här är Fru Fundersams sparade inlägg: AllmäntDagens trudeluttDrömmar och bilderFilmer och teaterFrun lagar matHumorHälsa & ohälsa & livsstilKulturfrågor och religionKärlek och vänskapLivs...

Av Fru Fundersam - 10 maj 2008 03:41

Fru Fundersam har funnits på bloggen sedan den 9 oktober 2006. I nitton månader. Eller ett och ett halvt år, drygt.  Det får räcka så.   Nu har bloggen gjort sitt och den som skrivit om Fru Fundersams förfärliga och härliga inre liv och yttre strapat...

Av Fru Fundersam - 8 maj 2008 21:50

Frun funderar OFTA och MYCKET, över vägen ut från hemmet till det hägrande arbetslivet! Det kommer att bli en LÅNG väg ...   Länge har Frun tittat på annonser om olika spännande lediga tjänster, och varje gång tänkt att: ...ja, men det...

Av Fru Fundersam - 8 maj 2008 21:23

Sommarvarmt har det varit i Fru Fundersamland, idag. Frun var ute i trädgården iklädd shorts och linne till sena kvällen. Och solen värmde gott när vinden mojnat. Då är det SKÖNT igen, att finnas till.  ...

Av Fru Fundersam - 7 maj 2008 20:49

Frun har nyss hälsat på små alldeles underbara kattungar. Och HUR ska det gå att motstå att ta sig an en av dem?  Det är nära nog otänkbart ...  ...

Presentation

Omröstning

Kan man styra sin egen lycka?
 Ja - jag bestämmer allt själv
 Nej - ödet styr
 Nej - kultur, miljö, familj styr
 I större utsträckning än man först tror

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards