Direktlänk till inlägg 8 september 2007

Dagens trudelutt den 8 september

Av Fru Fundersam - 8 september 2007 22:12

När Frun var tio år,

gnolade hon på denna schlager:



Gå och göm dig, Åke Tråk

Hej, gamla nickedocka
Som pysslar med att plocka gråa hår
Hej ni som jämt är trötta
Och trampar kring i nötta gamla skor
När hela livet svänger
Står ni och glor och hänger inte med
Låtarna som ni klämmer fram
Drar upp en massa damm

Gå och göm dig Åke Tråk
Ta ditt sura gäng och åk
Håll er undan
Ända tills ni lärt er le
Och ser ni med
Vad skönt allt é

Ni som jämt vet det bästa
Och lyckats få det mesta trist och grått
Det stundar nya tider
Det börjar sent om sider hända nåt
Ni trampar runt i degen
Och ställer er i vägen för allt nytt
Arma er, som har gått och glömt
Allt det ni en gång drömt

Gå och göm dig Åke Tråk....
Gå och göm dig Åke Tråk....

(av Peter Himmelstrand)

 
 
Ingen bild

pia

8 september 2007 22:31

Hej Frun
Tack för alla dina fina ord på min blogg och att du orkat stötta mig genom den tiden här, nu och då tid . Jag har min hemsida kvar kommer och hälsar på dig!
STORA KRAMAR OCH ALLT GOTT TILL DIG I LIVET!
pS bloggen är kvar i några dagar till..

 
UnderCover

UnderCover

9 september 2007 08:28

*s* En gammal "slagdänga" som väcker en massa minnen från förr-i-tiden.

Hoppas du får en bra dag!

http://undercover.bloggagratis.se

 
Miranda

Miranda

9 september 2007 10:57

Den sjöng jag också när jag var liten. Min mamma brukade sjunga den. Refrängen är underbar! :) Peter Himmelstrand... Sjöng inte han Monia också? Eller det kanske var någon annan.

http://mirandasmellanrum.blogspot.com

 
Ingen bild

Fru Fundersam

9 september 2007 14:21

Stackars Åke .....

Förresten, det var Peter Holm som sjöng Monia. I falsett ....
"Peter Holm - Monia"

Moooooooooooooniaaaaaaaaaaa
Moooooooooooooniaaaaaaaaaaa
Moooooooooooooniaaaaaaaaaaa
Moooooooooooooniaaaaaaaaaaa

Moooooooooooooniaaaaaaaaaaa
Hör min sång
Sången som
Speglar mitt liv
Utan dig

Moooooooooooooniaaaaaaaaaaa
Minns du ej
Löftet som
Vi gav varann
Minns du ej

Trots att jag helst skulle vilja glömma
Allt som var
Kan mina läppar bara formas till ett namn
Ditt namn
Ja..ditt namn
Monia

Moooooooooooooniaaaaaaaaaaa
Hör min sång
Som för mig
Påminner om dig
Hör min sång


:-))

 
Miranda

Miranda

9 september 2007 15:29

*storskrattar* Ja, just det Moooooooooniaaaaaaaaaa!

En Peter H var det i alla fall.

http://mirandasmellanrum.blogspot.com

 
margus

margus

14 september 2007 18:22

Åh, jag har ätit middag med Peter Himmelstrand! Kom jag på nu. Hade nästan glömt. Det var i början på 1980-talet och skedde mest av misstag medan han väntade på tåget efter ett föredrag som han höll för journalister. I Falköping. Han bjöd på maten i alla fall.

http://margus.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Fru Fundersam - 13 maj 2008 11:54

Denna blogg är avslutad. Men den ligger kvar tills vidare .... Här är Fru Fundersams sparade inlägg: AllmäntDagens trudeluttDrömmar och bilderFilmer och teaterFrun lagar matHumorHälsa & ohälsa & livsstilKulturfrågor och religionKärlek och vänskapLivs...

Av Fru Fundersam - 10 maj 2008 03:41

Fru Fundersam har funnits på bloggen sedan den 9 oktober 2006. I nitton månader. Eller ett och ett halvt år, drygt.  Det får räcka så.   Nu har bloggen gjort sitt och den som skrivit om Fru Fundersams förfärliga och härliga inre liv och yttre strapat...

Av Fru Fundersam - 8 maj 2008 21:50

Frun funderar OFTA och MYCKET, över vägen ut från hemmet till det hägrande arbetslivet! Det kommer att bli en LÅNG väg ...   Länge har Frun tittat på annonser om olika spännande lediga tjänster, och varje gång tänkt att: ...ja, men det...

Av Fru Fundersam - 8 maj 2008 21:23

Sommarvarmt har det varit i Fru Fundersamland, idag. Frun var ute i trädgården iklädd shorts och linne till sena kvällen. Och solen värmde gott när vinden mojnat. Då är det SKÖNT igen, att finnas till.  ...

Av Fru Fundersam - 7 maj 2008 20:49

Frun har nyss hälsat på små alldeles underbara kattungar. Och HUR ska det gå att motstå att ta sig an en av dem?  Det är nära nog otänkbart ...  ...

Presentation

Omröstning

Kan man styra sin egen lycka?
 Ja - jag bestämmer allt själv
 Nej - ödet styr
 Nej - kultur, miljö, familj styr
 I större utsträckning än man först tror

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards