Direktlänk till inlägg 18 september 2007

Vem är du? Vem är jag? Levande schabloner ....

Av Fru Fundersam - 18 september 2007 20:01

Har snott en lista, som finns i många bloggar just nu ...

Här är mina svar:


Hur gammal är du om fem år? 54 år ... 

Vem tillbringade du minst två timmar med i dag? Herrn/mannen i mitt liv/min älskade

Hur lång är du? 176 cm.

Vilken är den senaste filmen du sett? Vet inte. Var så längesedan. Måste verkligen se fler filmer snart ...

Vem ringde du senast? En av döttrarna

Vem ringde dig senast? Herrn

Hur löd det senaste sms:et du fick? Finns soffan kvar?

Föredrar du att ringa eller skicka sms? Det beror på vad jag vill ha ut av det hele ....

Är dina föräldrar gifta eller skilda? Gifta. För andra gången. Med varandra.

När såg du senast din mamma? Förra veckan

Vilken ögonfärg har du? Blå

När vaknade du i dag? Vid elvatiden, när det knackade på dörren

Vilken är din favoritjulsång? Stilla natt

Vilken är din favoritplats? Sängen numera

Vilken plats föredrar du minst? Att stå med kundvagnen mitt inne i ett gigantiskt ICA Maxi eller COOP Forum

Vad skrämde dig om natten som barn? Minns inte

Vad fick dig verkligen att skratta senast? Mia och Klara på SVT

Hur stor är din säng? 200 x 180 (delas med Herrn).

Har du stationär eller bärbar dator? Ja. Både och.

Sover du med eller utan kläder på dig? Ja. Jag sover i sängen, i soffan, i fåtöljen... Ibland med kläderna på. Ibland i nattlinne. Ibland naken.

Hur många kuddar har du i sängen? Herrn och jag har lika många: Två huvudkuddar var, en liten nackkudde, en extrakudde. Och de far omkring i sängen och placeras lite varstans, beroende på om man ska läsa, eller var det värker i kroppen. Men jag sover också utan kudde under huvudet ibland.

Hur många landskap har du bott i? Fyra. Och så ett ytterligare på somrarna.

Vilka städer har du bott i? Kopparstaden, Staden mellan bergen, Sveriges andra stad, Sveriges regnigaste stad, Linnéträdgårdens stad

Föredrar du skor, strumpor eller barfota? Ja. Beroende på var jag är och hurdan temperatur det är.

Vilken är din favoritglass? Vanilj tröttnar man minst på, men det finns många goda ...

Vilken är din favoritefterrätt? Gillar alla efterrätter

Tycker du om kinamat? Inte särskilt

Tycker du om kaffe? Ja.

Vad dricker du till frukost? Kaffe med varm mjölk och ibland också juice

Sover du på någon särskild sida? Nää

Kan du spela poker? Nää

Tycker du om att mysa/kela? Javisst.

Känner du någon med samma födelsedag som din? Nää

Vill du ha barn? Ja, men inte fler än de jag har. Fast gärna fler barnbarn förstås

Kan du några andra språk än svenska? Ja. Engelska funkar, franska hackar jag mig fram på. Rövarspråket och fikonspråket om jag får ta det sakta.

Har du någonsin åkt ambulans? Ja. Med tarmvred som visade sig gå över av sig själv ...

Föredrar du havet eller en bassäng? Havet

Äger du dyrbara smycken? Nää

Vilket är ditt favoritprogram på tv? Har ingen favorit just nu ...

Kan du rulla med tungan? Vika den med en skåra i mitten??? Ja, i så fall.

Sover du med gosedjur? Nää, inte sedan jag var litet barn. Då hade jag en leksakskanin.

Vad har du för ringsignal? Vet inte vad de heter

Har du kvar klädesplagg från då du var liten? Nej

Vad har du närmast dig just nu som är rött? En domherre av garn (!!!) Somnågot barn gjort som julpynt för hundra år sedan. (Varför i all världen ligger den på skrivbordet?)

Kan du byta olja på bilen? Nää. Fylla på kanske. Men byta?

Har du fått fortkörningsböter någon gång? Nej. Men böter för att ha kört mot rött en gång. Huvva!!!!

Vilken var den senaste boken du läste? Claires leende. Och nu läser jag "Jag vill sjunga dig milda sånger"

Läser du dagstidningen? Ja. Lokaltidningen i papper och diverse övriga på nätet

Prenumererar du på någon veckotidning? Ja, eller nej. Ingen veckotidning vad jag vet. Men månadstidningar förekommer väl ibland. Svarar på erbjudanden då och då och får tre nummer Amelia, Sköna Hem eller Allt om Mat. Fast egentligen har jag inte råd ...

Vilken radiostation lyssnade du till senast? P1

Vad var det senaste du krafsade ner på ett papper? En teckning av en gran

När var du i kyrkan senast? På en konfirmaton i våras

Hur länge har du campat som längst i ett tält? 2 veckor som nyförälskad, med avbrott för vissa nätter på B&B. (Och det är nästan den enda gång jag har campat).


 
 
Ingen bild

Avataria

19 september 2007 10:25

Nyläser du eller läser du om milda sånger?
Jag törs inte läsa om den - den gjorde så starkt intryck när jag nyläste den...magiskt var det och jag grät mig igenom boken.

 
Ingen bild

Fru Fundersam

19 september 2007 13:41

Nyläser ...
Återkommer när jag läst klart.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Fru Fundersam - 13 maj 2008 11:54

Denna blogg är avslutad. Men den ligger kvar tills vidare .... Här är Fru Fundersams sparade inlägg: AllmäntDagens trudeluttDrömmar och bilderFilmer och teaterFrun lagar matHumorHälsa & ohälsa & livsstilKulturfrågor och religionKärlek och vänskapLivs...

Av Fru Fundersam - 10 maj 2008 03:41

Fru Fundersam har funnits på bloggen sedan den 9 oktober 2006. I nitton månader. Eller ett och ett halvt år, drygt.  Det får räcka så.   Nu har bloggen gjort sitt och den som skrivit om Fru Fundersams förfärliga och härliga inre liv och yttre strapat...

Av Fru Fundersam - 8 maj 2008 21:50

Frun funderar OFTA och MYCKET, över vägen ut från hemmet till det hägrande arbetslivet! Det kommer att bli en LÅNG väg ...   Länge har Frun tittat på annonser om olika spännande lediga tjänster, och varje gång tänkt att: ...ja, men det...

Av Fru Fundersam - 8 maj 2008 21:23

Sommarvarmt har det varit i Fru Fundersamland, idag. Frun var ute i trädgården iklädd shorts och linne till sena kvällen. Och solen värmde gott när vinden mojnat. Då är det SKÖNT igen, att finnas till.  ...

Av Fru Fundersam - 7 maj 2008 20:49

Frun har nyss hälsat på små alldeles underbara kattungar. Och HUR ska det gå att motstå att ta sig an en av dem?  Det är nära nog otänkbart ...  ...

Presentation

Omröstning

Kan man styra sin egen lycka?
 Ja - jag bestämmer allt själv
 Nej - ödet styr
 Nej - kultur, miljö, familj styr
 I större utsträckning än man först tror

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards