Alla inlägg under december 2007

Av Fru Fundersam - 12 december 2007 01:08

Herrn och jag ser i kors.

Vi pressar oss just nu.

Den värsta av alla livsstilar .... 

Orkar inte med och längtar bara tills att vi får städa.


Men elektrikern och VVS-mannen kan inte komma denna vecka,

utan nästa (!)... och här är pågående renovering ÖVERALLT!!!!!!!!

Vi målar, spikar upp lister, ramlar ihop, fräser och frustar.

Och FÖRSÖKER vara snälla mot varandra.


Och det är inte ett dugg synd om oss, men fy för den lede

så jobbigt allt kan bli.


Imorgon ska jag åka till stan (utan sällskap - säkrast så) och

handla julklappar och lysrör och monteringslim och .....


Natti-natti alla goda, glada, snälla, varma

och alla sura, ledsna, arga, trötta också!!!!!!!! 


Av Fru Fundersam - 10 december 2007 11:54

Och, golvet ska - inte lackas men - målas.

Andra strykningen - Here I come!!!!!!! 

Av Fru Fundersam - 9 december 2007 23:47

Håller på att förbereda en fest ...

och letar efter musik. Svårt att få till det med tekniken,

för om man sparar ner en cd på datorn, så går det ju inte alltid att spara i samma program som man har sin andra musik på ...

och så, när man ska göra sin festlista med musik,

så synkar inte programmen sinsemellan ...


Åååå.... Alla dessa teknikskiften:

stenkakor, LP, EP, singlar, Tandbergbandspelare med rullband,

kassettband, CD och så nu -

alla program och filer ....

  

http://donmarko99.free.fr/Jazz/WallSarahVaughan.jpgClick to see enlargementClick to see enlargement Miles Davis - The Essential Miles Davis (disc 1)

 i Knäppupp-revyn Funny boy år 1958.Måste försöka få ihop det!  
Av Fru Fundersam - 9 december 2007 14:44

I min förra omröstning, undrade jag hur vi/ni förhåller oss/er till nya känslor och fenomen som uppträder i kroppen. Och det visade sig att drygt 20 procent ansåg sig rädda, kanske t o m att de var hypokondriker. Medan ca 28 procent var vana. 44,8 procent svarade att de var nyfikna och ville försöka förstå. Och 6,9 procent ville inte ens känna efter.


Totalt var det 29 personer som röstade. Tack,tack.

Av Fru Fundersam - 9 december 2007 14:40

NY OMRÖSTNING - Om böcker som julklappar!!!!!!

Kom igen och rösta!

Jag undrar VERKLIGEN

hur det ser ut i era julklappshögar. 

Av Fru Fundersam - 9 december 2007 14:26

... den fantastiska bok som legat i högen bredvid min säng i ett år nu:


Extremt högt och otroligt nära av Jonathan Safran Foer. Den är fullständigt underbar ... Varenda formulering, varenda beskrivning, vartenda ord, får mig att vilja läsa den högt. Jag ler och skrattar och njuter av den värme och insikt som författaren (född 1977) tycks ha om barn, människor, relationer, föräldraskap, sorg och som jag hittills uppfattat det: Aspergers syndrom. Vilken ljuvlig bok!!!!!   


Av Fru Fundersam - 9 december 2007 14:21

När vi har tänjt ut oss för mycket,

eller tappat bort vår inre röst,

eller hamnat i ett av livets mystiska mellanrum ..

... då blir trösklarna alldeles ofattbart höga

och hur vi än försöker kan vi inte kliva över.


Somliga saker förblir alldeles väldigt ogjorda.

Bara därför. 

Av Fru Fundersam - 7 december 2007 18:53

Nu ska jag inte snacka med dig mer ikväll .. ;-)

Bilden “http://www.millglen.org/c/mgs/Upload/womens_club/wilma-betty.jpg” kan inte visas, då den innehåller fel.

Måste vila.

Sova lite ... 

Ha en skön fredag kväll! 

Presentation

Omröstning

Kan man styra sin egen lycka?
 Ja - jag bestämmer allt själv
 Nej - ödet styr
 Nej - kultur, miljö, familj styr
 I större utsträckning än man först tror

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4
5
6 7
8
9
10
11
12 13 14 15
16
17 18 19 20
21
22 23
24 25
26
27 28
29
30
31
<<< December 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards