Alla inlägg den 24 april 2008

Av Fru Fundersam - 24 april 2008 21:25

Frun tog nyss en timmes långpromenad ...

När jag gick ut var det sol och nu när jag kommit hem

har kvällens mörker lagt sig över nejden.

Men JAG har släppt in ljuset i mig.

Och jag känner mig alldels lugn och lycklig igen.

En dusch på det här ...

och sedan en stor kopp varm té.


God kväll! 

Av Fru Fundersam - 24 april 2008 19:39

... och så härligt.


När Frun hamnat nere på femårsnivån,

och gråtit en stund efter mamma ....


Då händer det!

Plötsligt finns en MÖJLIGHET igen.

Opp och hoppa! 

Av Fru Fundersam - 24 april 2008 13:42

Får man skriva vad som helst?

JA, så klart.

Men får man publicera det,

om det innehåller kränkande uppgifter om andra?


Inte lika självklart ....


Just nu är Lars Noréns dagbok aktuell.

Foto: Caludio Bresciani (Bilden lånad från DN:s artikel)

Här ingår hans anteckningar om hur han uppfattar sina medarbetare ...

hur de luktar illa, är obegåvade o s v.


Ja, det är som på en blogg. Skvaller & tankar & reflektioner ...



... som MEST av allt säger något om den som skriver.


Eftersom Lars Norén ändå är en spännande och spelad dramatiker, får man väl anta att dagboken har ett konstnärligt och intellektuellt värde ändå. Att den kanske berättar om en människas inre, om vår tid och om att leva i denna tid ...


Frun ska se på Babel ikväll kl. 22.25 på SVT2, där Lars Norén intervjuas.

(Även i SVT1 27/4 och SVT2 30/4)

Här är en puff för programmet.

Av Fru Fundersam - 24 april 2008 13:25

Drömde att jag stod intill ett rangligt räcke,

som omslöt en avgrundsdjup grop.

Varning, varning ... 


Eller ska jag hoppa i och titta efter vad som gömmer sig därnere?


Av Fru Fundersam - 24 april 2008 13:23

Jag är mina erfarenheter.

Och just nu minns jag knappt vad jag erfarit.

Så vem är jag då? 

Av Fru Fundersam - 24 april 2008 13:17

Frun tog sig an ett litet, litet "jobb".

På prov.

Att läsa och kommentera några korta texter.


Trodde att det skulle vara som att roa mig lite ...

Att jag kunde göra det med vänsterhanden ....

Ta mig en liten härlig flygtur. 


Men.

Det blev TVÄRSTOPP.

Frun KUNDE INTE.


:-(

Bra att veta. 


Presentation

Omröstning

Kan man styra sin egen lycka?
 Ja - jag bestämmer allt själv
 Nej - ödet styr
 Nej - kultur, miljö, familj styr
 I större utsträckning än man först tror

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4 5 6
7 8 9
10
11
12 13
14 15
16
17 18
19
20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< April 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards