Alla inlägg under november 2006

Av Fru Fundersam - 3 november 2006 13:37

... av vällust.

Vissa män har röster som får Fru Fundersam i ett särskilt känslofullt läge:

Nu lyssnar jag på Freddie Wadling.
Han har en sådan röst.
En annan sångarröst som smeker är Peter LeMarcs.
John Lennon!
Och skådespelaren Rolf Lassgårds röst.
Leonard Cohen, förstås.

Och så Jeff Buckley!
Och Antony i Antony and the Johnsons.
Och Solomon Burke ...

Det var några manliga "rysare" .... Vilka är dina rysarröster?

Av Fru Fundersam - 3 november 2006 12:59

Var inne och läste hos Det självcentrerade objektet. Hon länkade till en intervju med Ingela Agardh. Se i mina länkar till höger. Intressant läsning. Oj vad många vi är - vi utmattade .

Av Fru Fundersam - 3 november 2006 12:36

Nu, när jag är på bättringsvägen, har jag märkt att jag börjar hitta tillbaka till riktigt gamla intressen. Har börjat sticka igen! Det var väl drygt 20 år sedan sist ... När mina egna barn var små.

Så nu är jag igång och "skapar" igen. KUL!!!!
Och jag har fått en längtan efter att väva också. Skulle vilja göra riktigt gammaldags vackra trasmattor. Får väl sälla mig till pensionärerna i samhället som har nån vävstuga ...

Det trodde jag aldrig om mig själv, när jag var Fru Effektiv, innan jag smällde in i väggen

Av Fru Fundersam - 3 november 2006 12:16

Kan inte hitta min telefooooon!!!
Känner mig som ett stort fåååååån
Sprungit runt, runt i huset ...
letat ute i gruset ...
Och jag har ringt till den, från mobilen
men inte hörs den bekanta ringprofilen
Med min berömda tur
så har den väl laddat ur!
Förvirrade Frun får gubben sin haffa:
- Dags åter att en gammaldags väggfast skaffa!

Av Fru Fundersam - 3 november 2006 08:35

Brrrrr... Kall morgon idag. Men klart och fint väder.
Värmen är på gång inomhus, för nu är det eld i spisen och kakelugenen.

Fru Fundersam ska skriva en sång till sin kompis som har 50-årsfest imorgon. Ska bara kolla runt lite hos bloggvännerna, bädda, brygga riktigt gott kaffe, vispa varm mjölk, massera hjärmusklerna, dansa loss spänningarna ....

... snart lossnar det nog!

Av Fru Fundersam - 2 november 2006 22:30

Man har inte roligare än man gör sig, sägs det ju. För att kunna leva ett gott liv behövs ganska mycket GLÄDJE. Då klarar man av det trista, sorgliga och tunga också.

Så meningen med livet - förutom att leva det - är förmodligen att leva livet med glädje. Och den konsten får vi allt se till att lära oss själva. Somliga lär sig den tidigt. Andra tar tid på sig ...

Lev glad, med glöd! Det känns bättre då.


Av Fru Fundersam - 2 november 2006 22:05

"Det finns inget mörker
min dotter.
Mörker är stulet ljus.
Stjäl krämarn ljuset
ifrån dig,
så bryt dig in i hans hus."

En gammal slinga från en låt som Maria Hörnelius sjöng en gång på en platta (LP), som Fru Fundersam lyssnade på i sin ungdom.

Och ett riktigt ljust minne bubblar upp:
Fru Fundersams äldsta dotter sitter 3 år gammal i badkaret, på slutet av sjuttiotalet, och sjunger med sin ljusaste lilla (men starka) röst just den versen.
Och sedan Internationalen.
Och Blinka lilla stjärna.
Och Ååå tjejer, ååå tjejer ...
Och Gubben Noa.
Och "Visst Tusan är vi kvinnor, men inte är vi rädda ...."

Allt med samma fröjd, i en salig blandning, plaskande i badskummet ...

Ungar är för sköna!

Av Fru Fundersam - 2 november 2006 18:33

Fru Fundersam fick ett paket från en av döttrarna med posten idag. Gissa om mormors- och farmorshjärtat klappade när det visade sig innehålla bilder på alla barnbarnen samlade!Oh, baby, baby ...

Presentation

Omröstning

Kan man styra sin egen lycka?
 Ja - jag bestämmer allt själv
 Nej - ödet styr
 Nej - kultur, miljö, familj styr
 I större utsträckning än man först tror

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11
12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24
25
26
27 28 29 30
<<< November 2006 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards