Alla inlägg den 18 april 2007

Av Fru Fundersam - 18 april 2007 23:10

Jag blev utmanad av Egoista.

Så då börjar jag väl, då. Och tar mig an utmaningen: 

Tio första

Första bästa kompis: Jenny hette hon och vi var väl tre-fyra år.

Första bil: Den första jag åkte i, som jag minns, var en ljusblå skåpbil, där jag klev in bak ... den första vi hade i familjen där jag växte upp var en folkvagnsbubbla. Den första som jag körde var en blå Passat. Men jag har aldrig ägt en bil alldeles ensam ...

Första kärlek: Kent och Bert-Ola. I ettan.

Första husdjur: hund

Första semester: Som barn var det antagligen i en sommarstuga vid havet.

Första jobb: Kontorist/hjälpreda på pappersbrukets kontor var första sommarjbbet ...

Första köpta skiva: Beatles eller Hep Stars. Minns inte vilken av alla jag kan ha köpt först.

Första riktiga kärlek: Det beror ju på hur man ser på det ... Var väl antagligen mina föräldrar.

Första piercing: Hål i öronen som jag tog "på salong". Och sedan när de växt igen så gjorde jag nya hål i de gamla igenväxta med upphettade säkerhetsnålar. (brrrrr)

Första konsert: Hep Stars i folkparken.

Nio senaste

Senaste alkoholdrycken: Rött vin

Senaste bilfärd: idag, hem från stan.

Senaste filmen du såg: (Halva) Borat, vill jag minnas. 

Senaste ringda telefonsamtal: hem från bilen

Senaste bubbelbadet: Flera år sedan ... på en finlandsbåt.

Senaste spelade cd: Visor från vinden av Sofia Karlsson

Senaste kyss: i går tror jag ...

Senaste gången du grät: Ungefär en månad sedan, när jag inte hade mynt att betala parkeringen med ... och de inte tog varken sedlar eller kort ... och ingen ville växla .... så att jag till sist gråtande trängde mig före en lång kö på Apoteket och sa att det var bråttom!

Senaste måltiden: Skinkstuvning, kokt potatis, sallad, vatten.

Åtta har du nånsin

Dejtat en av dina bästa kompisar: ja, det var ju vanligt i tonåren

Blivit arresterad: Nej.

Blivit kär vid första ögonkastet: Ja

Fastnat med blicken i någons urringning: Ja

Fått ditt hjärta krossat: Ja

Sagt att du älskar någon utan att mena det: Nej

Haft ett one night stand:Nej

Busringt till någon: Ja, som barn

Sex saker du gjort idag

1. sparkat boll med en ettåring

2. irrat runt på ett Ica Maxi med två korgar, istället för en vagn ... och fått längre armar och tröttare rygg

3. transporterat en massa grejer i bilen

4. varit vaken alldeles för länge

5. strukit kläder

6. luckrat jord i rabatterna

Fem favoritsaker utan rangordning

1. sängen

2. datorn 

3. tandborsten

4. telefonen

5. böcker

Fyra personer du kan berätta allt för

Nää. Men jag berättar mycket för dem som står mig nära. Men vem vill veta allt?

Tre val

Blått eller rött? Blått

Sommar eller vinter? Sommar

Choklad eller chips? Choklad (mörk helst)

Två saker att göra innan du dör

1. leva

2. städa undan en del skräp som inte behöver visas upp ... 

En sak du ångrar

Om det bara vore en?! Jag ångrar väl många saker, men kan leva med alla mina erfarenheter.

Jag skickar denna utmaning vidare till Maria, Tant Tagg och Pia.

Av Fru Fundersam - 18 april 2007 10:26

Ibland tänker jag att allting blir så närgånget,

i medievärlden och i bloggvärlden.

Vi lever numera inpå bara skinnet på "kändisar",

följer dem in i de allra heligaste skrymslen.

(Är allting verkligen sant?)


Och själva lägger vi mer än gärna ut så många detaljer om oss

som möjligt - i dagboksform och bilder - på bloggarna. Uppdiktat

och verkligt omvartannat. (För att uppnå vad?)


Gränserna mellan privat och publikt suddas ut. Och resultatet

blir kanske att när alla frossar i detaljer om alla, blir ingenting

märkvärdigt längre.


En övermättnad uppstår ...


en blogg jag brukar besöka har Holtermann roat sig med att gå "på upptäcktsfärd i politiska landskap" ... likt lilleputtar tittar vi på Gulliver och förundras. Gå in på bloggen om du vill se ett Leijonborgsöra i storformat.

Här kan man snacka om närgånget!


Människan upphör aldrig att förundras av människan.


Presentation

Omröstning

Kan man styra sin egen lycka?
 Ja - jag bestämmer allt själv
 Nej - ödet styr
 Nej - kultur, miljö, familj styr
 I större utsträckning än man först tror

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< April 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards