Alla inlägg den 28 april 2007

Av Fru Fundersam - 28 april 2007 20:13

Herrn lagar mat.

Och Fru Fundersam släpper plikterna.

Är lagom hungrig.

Dricker ett glas vin i väntan på maten.

Och njuter av att söka balansen.

Tar det lugnt nu.

Ska alldeles strax sätta mig till dukat bord och äta middag med Herrn och bonussonen och hans flickvän. Det ska bli skönt. Ikväll blir det filmvisning i vardagsrummet ...


Av Fru Fundersam - 28 april 2007 20:06

Om faran med att bli för flexibel. För flexibel för andra, vill säga.

Den som alltid kan ändra sig, tänka nytt, ställa upp.

Snäll.

Pigg.

På. 


Till slut, när man har gjort allt och ändrat allt som går att ändra, finns inget kvar av en själv. Av kärnan. Av jaget.


Jo. jaget finns kvar. Men det är inkapslat.


Själen har gömts undan

och ligger fastfrusen i en vik och gråter.

Medan kroppen och hjärnan

spelar grandiosa föreställningar. 

För vem?

Och varför? 


Av Fru Fundersam - 28 april 2007 19:49

... att jag glömde bort

att tänka på min hälsa.

Jag blev en MAMMA

som skulle vara SNÄLL

och DUKTIG ...


Och resultatet blev goda kakor ...

... och en slutkörd jag.

Av Fru Fundersam - 28 april 2007 18:46

Vet inte var jag har mig själv idag.

Allting blir ibland för mycket. För många intryck. För mycket välvilja. För många människor. För lite kontakt. Äkta kontakt ...


Det är svårt att vara på bjudningar med många människor, där ingen får riktig kontakt med någon. Det blir lätt bara yta. Alla vill väl, men ingen är närvarande. Det blir ett spel av att vara närvarande istället.


Eller så är det bara en subjektiv upplevelse. För att jag egentligen är för trött för att delta. För att jag själv inte orkar engagera mig.



Av Fru Fundersam - 28 april 2007 00:46

... innan jag lägger mig:


Jag vill tipsa om en superintressant pjäs som jag lyssnade på på radion, medan jag bakade:


Andy&Edie@hotmail.com

Fredag 27 april 19.03 Rikard Wolff som Andy Warhol (Foto: Leif Bjärnling. Effekt: Marie Jansson)
Rikard Wolff som Andy Warhol (Foto: Leif Bjärnling. Effekt: Marie Jansson)
27 april 19.03,


Den sänds igen:29 april 20.03 och 5-6 maj 00.05

av Eva Ström.
Med bl a: Cilla Thorell, Rikard Wolff.
Regi: Suzanne Osten.
”Hejsan Edie. Coolt att ni har adress på webben.” Legendariska Andy Warhol och Edie Sedgewick är inte längre på The Factory och Chelsea Hotel utan sitter i himlen och mottar e-post med unga pockande frågor från ”Vädur i Motala -83”, ”Kanske gay -82” och ”Pälsdjursallergiker -86”. Edie var Warhols stjärna i en rad undergroundfilmer och känd som förebilden till Bob Dylans ”Just like a woman”. Här speglas hennes och Warhols livsöden. En föreställning i cyberrymden.
(Från 2001.)

Efter föreställningen: Henrietta Hultén har träffat Eva Ström för en intervju.


Sedan var det inget mer jag behövde säga ikväll.


Av Fru Fundersam - 28 april 2007 00:25

Frun har nu bakat:

* kanelbullar

* chokladbröd med pärlsocker på

* chokladbiskvier med apelsinsmak

* sockerkaka som ska bli tårta imorgon.

Och så har den unga fröken som hälsar på, bakat:

* runda kakor rullade i socker. (Minns ej vad de heter.)


Så nu kan jag somna glad.

Imorgon åker vi på 1-årskalas med en hel kasse kaffebröd med oss.


Fru Kakmonster klappar sig på magen och slickar sig kring munnen och säger:

God natt kära vänner!


Presentation

Omröstning

Kan man styra sin egen lycka?
 Ja - jag bestämmer allt själv
 Nej - ödet styr
 Nej - kultur, miljö, familj styr
 I större utsträckning än man först tror

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< April 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards