Alla inlägg den 19 april 2007

Av Fru Fundersam - 19 april 2007 15:24

Blått eller rött?

Så var frågan i utmaningen jag fick nyligen. Och jag försökte se själva färgerna framför mig för att känna vilken färg jag var närmast, just då. Det var blått - alltså den blå färgen: Himlen, det svala, scillan ...

Andra kanske associerar till politisk tillhörighet. Eller manligt eller kvinnligt?

Sådär är det ofta med alla dessa frågor, undersökningar och mätningar av åsikter och hälsa och gud vet vad. Att allt som det frågas om kan tolkas på så många sätt. Och att svaren inte  är entydiga.


Hur är det hos dig nu, förresten:

Rått eller blött? 

Här är det bådadera. Regnet öser ner. 

Av Fru Fundersam - 19 april 2007 15:17

Jag är på besök hos mina gamla föräldrar.

Nu känner pappa igen mig, igen!

Det verkar som om han får tillbaka mer och mer av minnet.


Men han är samtidigt medveten om att han har lite snurr inne i hjärnan.


Och livet fortsätter ...



Av Fru Fundersam - 19 april 2007 00:02

Och tisdagen blev en lång dag. En härlig barnbarnsdag. Men nu har jag  kommit hem. Åkt bil med den tunna, tunna månskäran på himlen vid min sida, hela vägen ...

Strukit, packat, lyssnat på musik och nu - i säng.

Efter sömnen reser jag med tåget på föräldrabesök. 

God natt kära vänner!

Presentation

Omröstning

Kan man styra sin egen lycka?
 Ja - jag bestämmer allt själv
 Nej - ödet styr
 Nej - kultur, miljö, familj styr
 I större utsträckning än man först tror

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< April 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards