Alla inlägg den 3 juni 2007

Av Fru Fundersam - 3 juni 2007 21:59

Varför är det så svårt?

Att ta i lagom mycket.

Och inte för mycket, så att man stupar ...

La mig halv åtta alldeles slutkörd (gräsklippningen + att jag varit vaken tolv timmar i sträck.)


Men har nu blivit väckt av två telefonsamtal.

Så då håller jag mig vaken en stund ...

För Herrn vill bli hämtad vid bussen.

Och då väntar jag in honom.


Han är ju också trött.

Av Fru Fundersam - 3 juni 2007 18:23

... och klippt

och klippt.


Det blir liksom svårt att sluta, när man börjat.

Och armarna skakar och kroppen är stel efteråt.


Men fint blev det! 

Av Fru Fundersam - 3 juni 2007 10:27

Vad gör man med en söndagmorgon?

Går sexkilometersrundan. Jag och jycken.

Bara tio grader när vi startar. Men vindstilla och SOL.

Endast någon enstaka människa ute.

Luften fylls av fågelsång.

Kvittrande, visslande och kraxande i buskage och dungar.

Drillande och pipande över fälten.

Ändå, det är lugnt och stilla.

Inga skränande radioapparater. Inga bilar.

Vi går förbi kor och hästar i hagarna.

Solen värmer på ryggen.

Fleecetröjan luktar som när man haft strykjärnet

på för hög värme när man stryker syntet.

Vid vägkanten käringtand och kråkvicker.

Minns barndomens somrar, då en flicka sprang ensam över ängarna.

Och njöt av kravlösheten.

Plockar en stor bukett med hundkex.

Fyller på med höga prästkragar och midsommarblomster.

Blommor att sätta i det stora höganäskruset

hemma på bron.

Det ÄR sommar nu.

Sjutton grader när vi kommer hem.


God morgon!

Presentation

Omröstning

Kan man styra sin egen lycka?
 Ja - jag bestämmer allt själv
 Nej - ödet styr
 Nej - kultur, miljö, familj styr
 I större utsträckning än man först tror

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< Juni 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards