Direktlänk till inlägg 8 april 2008

Skål!

Av Fru Fundersam - 8 april 2008 21:45

Vin och hälsa är ett omtvistat ämne.

Idag läser Frun att vin kan skydda mot demens.


Men i UNT står det idag att kvinnor får dricka

max 9 glas i veckan och män max 14 glas (a 15 cl)

för att inte hamna i riskzonen och beroende.

Och absolut ALDRIG mer än 4 resp 5 glas i berusningssyfte.


- Det mänskliga energikapitalet naggas i kanten av att ofta dricka några glas. Vi får inte kvar samma energi till att ta ansvar för våra egna liv och relationer, säger hon. (=Inez Hamilton, i artikel av Julia Wiraeus och Susanne Sigroth-Lambe i UNT idag.)


Lagom är bäst!

Man vill ju hålla energinivån i balans och

inte sabba kroppens alla fina organ.

 
 
La famiglia

La famiglia

9 april 2008 22:52

Som nykterist har jag ibland lite svårt att hålla käft när det framhävs att alkoholen är bra. Men jag ska bespara din blogg mina utlägg. Däremot har jag ett inlägg som man når om man klickar på "La famiglia" nedan

http://hundblues.blogspot.com/2008/04/har-dn-slt-s

 
Tant Tagg

Tant Tagg

11 april 2008 13:00

Hoppsan!
Jag blev förskrcäkt när jag hörde om att Socialstyrelsen har ändrat sin inställning till amning och alkohol.
Den remonderade veckodosen är ungefär vad jag själv dricker och tycker är lagom för en tant.
Så jag blev lite chockad.
Ska jag nu peta i mig dubbelt så mycket alkohol, för att skydda mig mot demens, då löper jag risken att bli lite lullig!
Nej, jag tror att risken med sådan här information är att det sänder ut fel signaler till männsikors förhållande till alkohol. Det tror jag även om jag gillar att dricka vin och inte är nykterist.
Nu ska jag läsa vad La famiglia skriver!

http://www.tanttagg.bloggagratis.se

 
Johanna

Johanna

12 april 2008 15:57

Jag får nog börja dricka mer vin för jag undrar om det inte är demens jag har, men det kanske är för sent då ;-D

http://dittanodattan.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Fru Fundersam - 13 maj 2008 11:54

Denna blogg är avslutad. Men den ligger kvar tills vidare .... Här är Fru Fundersams sparade inlägg: AllmäntDagens trudeluttDrömmar och bilderFilmer och teaterFrun lagar matHumorHälsa & ohälsa & livsstilKulturfrågor och religionKärlek och vänskapLivs...

Av Fru Fundersam - 10 maj 2008 03:41

Fru Fundersam har funnits på bloggen sedan den 9 oktober 2006. I nitton månader. Eller ett och ett halvt år, drygt.  Det får räcka så.   Nu har bloggen gjort sitt och den som skrivit om Fru Fundersams förfärliga och härliga inre liv och yttre strapat...

Av Fru Fundersam - 8 maj 2008 21:50

Frun funderar OFTA och MYCKET, över vägen ut från hemmet till det hägrande arbetslivet! Det kommer att bli en LÅNG väg ...   Länge har Frun tittat på annonser om olika spännande lediga tjänster, och varje gång tänkt att: ...ja, men det...

Av Fru Fundersam - 8 maj 2008 21:23

Sommarvarmt har det varit i Fru Fundersamland, idag. Frun var ute i trädgården iklädd shorts och linne till sena kvällen. Och solen värmde gott när vinden mojnat. Då är det SKÖNT igen, att finnas till.  ...

Av Fru Fundersam - 7 maj 2008 20:49

Frun har nyss hälsat på små alldeles underbara kattungar. Och HUR ska det gå att motstå att ta sig an en av dem?  Det är nära nog otänkbart ...  ...

Presentation

Omröstning

Kan man styra sin egen lycka?
 Ja - jag bestämmer allt själv
 Nej - ödet styr
 Nej - kultur, miljö, familj styr
 I större utsträckning än man först tror

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4 5 6
7 8 9
10
11
12 13
14 15
16
17 18
19
20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< April 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards