Direktlänk till inlägg 1 april 2007

Fyra nya frågor

Av Fru Fundersam - 1 april 2007 17:15

Jag har varit inne på Fredagsfyran och hittat fyra nya frågor, som jag nu ska svara på:Fredagsfyran v 13 2007Tema: Plötsligt1) Om du plötsligt kunde prata ett språk (förutom svenska) flytande, vilket skulle du välja?Då skulle jag välja franska - för att jag älskar ljudet av och känslan i det språket. Jag skulle nog kunna tänka mig att vara en fransyska också ...2) Om du plötsligt kunde förvandla dig till vilket djur som helst (och tillbaka), vilket skulle du välja?Då blev jag nog en häst. Ett vackert arabsto med lång man, som galopperade fram över vidderna ...3) Om du plötsligt kunde frambringa en nu levande person till dig, vem skulle det vara?Oj, så svårt! Jag tycker om så många personer ... och tycker att många är riktigt intressanta att samtala med ... men jag har ingen "idol" eller någon som jag ser särskilt upp till, eller imponeras av. Och just nu är jag alldeles nöjd med att vara ensam en stund. Längtar inte efter någon alls för tillfället. Men visst vore det intressant, om inte annat, att möta och samtala med den nuvarande Dalai lama.4) Om du plötsligt kunde se in i framtiden, hur långt skulle du vilja se då?Ett år fram, inte längre ... Jag tror inte att man (jag) klarar mer ...

 
 
Lappalainen

Lappalainen

1 april 2007 19:14

Åter igen en kanonspalt, tack för din kommentar förresten och naturligtvis får du göra vad du vill med min blogg, en ära om du vill besöka mig igen. Får jag lägga till din sida till min favorit lista?
Kram Toni

http://toni.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Fru Fundersam - 13 maj 2008 11:54

Denna blogg är avslutad. Men den ligger kvar tills vidare .... Här är Fru Fundersams sparade inlägg: AllmäntDagens trudeluttDrömmar och bilderFilmer och teaterFrun lagar matHumorHälsa & ohälsa & livsstilKulturfrågor och religionKärlek och vänskapLivs...

Av Fru Fundersam - 10 maj 2008 03:41

Fru Fundersam har funnits på bloggen sedan den 9 oktober 2006. I nitton månader. Eller ett och ett halvt år, drygt.  Det får räcka så.   Nu har bloggen gjort sitt och den som skrivit om Fru Fundersams förfärliga och härliga inre liv och yttre strapat...

Av Fru Fundersam - 8 maj 2008 21:50

Frun funderar OFTA och MYCKET, över vägen ut från hemmet till det hägrande arbetslivet! Det kommer att bli en LÅNG väg ...   Länge har Frun tittat på annonser om olika spännande lediga tjänster, och varje gång tänkt att: ...ja, men det...

Av Fru Fundersam - 8 maj 2008 21:23

Sommarvarmt har det varit i Fru Fundersamland, idag. Frun var ute i trädgården iklädd shorts och linne till sena kvällen. Och solen värmde gott när vinden mojnat. Då är det SKÖNT igen, att finnas till.  ...

Av Fru Fundersam - 7 maj 2008 20:49

Frun har nyss hälsat på små alldeles underbara kattungar. Och HUR ska det gå att motstå att ta sig an en av dem?  Det är nära nog otänkbart ...  ...

Presentation

Omröstning

Kan man styra sin egen lycka?
 Ja - jag bestämmer allt själv
 Nej - ödet styr
 Nej - kultur, miljö, familj styr
 I större utsträckning än man först tror

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< April 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards