Direktlänk till inlägg 10 april 2007

Hur ska man torka en diskbänk?

Av Fru Fundersam - 10 april 2007 14:56

Jo.Det finns dom som har synpunkter på HUR man gör det:Torkar diskbänken.Brygger kaffe.Ställer besticken i bestickkorgen.Klämmer ur kaviartuben.Tar en klick leverpastej i asken.Lägger in täcket i påslakanet.Går med skor i vått gräs.osv.Som om det vore viktigt.Som om det bara fanns ett sätt.Som om det bara fanns ett rätt sätt.En som ihärdigt framhärdar om sådana saker är en herre som Fru Fundersam tycker mycket om. (Hon har lärt sig att blunda med öronen åt sådana små vardagliga tips och öppnar bara öronen när det kommer väsentligheter som vill in.)Här är ett inlägg från en annan herre som funderar på att ta körkort för osthyvling. Han får nämligen veta att han inte är så bra på denna ädla konst.

 
 
Ingen bild

Filifjonkan

10 april 2007 15:12

Skrattar....man kanske får logga in i dina öron om du skall höra vad en Filifjonka säger då? :) Men klokt med blockerade öron.Det finns 1000 sätt att göra saker och som Carl Fredrik antytt om sin ostbacke Körkort på osthyvel kan vara en god ide.Blir kanske standardämne i skolan skall du se!

 
Tant Tagg

Tant Tagg

10 april 2007 16:27

Ja, maken och jag har samma uppfattning om äckliga disktrasor, men jag blundar också med öronen när jag ska komma i håg att tänka på att ta bort Klas, katten alltså, lämningar i kattlådan på ett visst sätt d.v.s makens. Jag hör honom också för min inre röst att jag alltid ska diska och torka av kolstålknivarna när jag har använt dem. Jag känner igen fenomentet. Eller vad man ska kalla det.

http://tanttagg.bloggagratis.se

 
Gilla

Gilla

10 april 2007 17:43

Oj, vad jag känner igen mig i ditt inlägg...

Men, jag har inte hunnit läsa om osthyvlingen än. Men jag ska, senare.

http://gb.bloggagratis.se

 
Millis

Millis

10 april 2007 18:40

Mycket tänkvärt och roligt här...just det du skriver om i det här inlägget har jag funderat en del på...vem är det som bestämmer vems sätt som är rätt???

http://millis.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Fru Fundersam

10 april 2007 20:27

Fler än jag som känner igen sig ... i att andra vuxna ska "uppfostra" en. Hahaha... Som om det skulle hjälpa!

 
marie

marie

11 april 2007 10:00

*rodnar*

http://carpediem.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Fru Fundersam

11 april 2007 10:51

:-D

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Fru Fundersam - 13 maj 2008 11:54

Denna blogg är avslutad. Men den ligger kvar tills vidare .... Här är Fru Fundersams sparade inlägg: AllmäntDagens trudeluttDrömmar och bilderFilmer och teaterFrun lagar matHumorHälsa & ohälsa & livsstilKulturfrågor och religionKärlek och vänskapLivs...

Av Fru Fundersam - 10 maj 2008 03:41

Fru Fundersam har funnits på bloggen sedan den 9 oktober 2006. I nitton månader. Eller ett och ett halvt år, drygt.  Det får räcka så.   Nu har bloggen gjort sitt och den som skrivit om Fru Fundersams förfärliga och härliga inre liv och yttre strapat...

Av Fru Fundersam - 8 maj 2008 21:50

Frun funderar OFTA och MYCKET, över vägen ut från hemmet till det hägrande arbetslivet! Det kommer att bli en LÅNG väg ...   Länge har Frun tittat på annonser om olika spännande lediga tjänster, och varje gång tänkt att: ...ja, men det...

Av Fru Fundersam - 8 maj 2008 21:23

Sommarvarmt har det varit i Fru Fundersamland, idag. Frun var ute i trädgården iklädd shorts och linne till sena kvällen. Och solen värmde gott när vinden mojnat. Då är det SKÖNT igen, att finnas till.  ...

Av Fru Fundersam - 7 maj 2008 20:49

Frun har nyss hälsat på små alldeles underbara kattungar. Och HUR ska det gå att motstå att ta sig an en av dem?  Det är nära nog otänkbart ...  ...

Presentation

Omröstning

Kan man styra sin egen lycka?
 Ja - jag bestämmer allt själv
 Nej - ödet styr
 Nej - kultur, miljö, familj styr
 I större utsträckning än man först tror

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< April 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards