Direktlänk till inlägg 11 april 2007

När socialmyndigheter sviker ...

Av Fru Fundersam - 11 april 2007 13:42

Det kan inte vara möjligt!Att socialmyndigheterna bara blundar.Gång på gång.Trots att de får anmälningar.Gång på gång.Men tyvärr är det möjligt.Jag har just sett teveprogrammet om Louise i Uppdrag Granskning.Och läst artikeln på SvdOch fått ett mail om pågående namninsamling - där vi kan vara med och agera!Här kan du läsa om Namninsamlingen och skriva under om du vill. Du kan också se hela reportaget om Louise som Janne Josefsson gjort.TYSTNAD HJÄLPER INTE!Gör något! Skriv under du med.

 
 
maria

maria

11 april 2007 17:07

Så härligt att någon annan tog upp detta... jag såg programmet igår och blev såarg så att min man fick lugna mig lite.. Jag har ju som sagt arbetat inom området och blev illamående över att behöva kalla dylikt för kollegor. Fy usch och blä!!! Det är faktiskt en socialsekreterares skyldighet att uttömma alla informationskanaler som kan finnas när det gäller barn och att en vårdnadshavare säger att de inte önskar hjälp är svagt försvar för när det gäller barn så gäller inte alltid frivilligheten längre... Pust, nu fick jag ur mig lite av den ilska jag samlade på mig igår och namninsamlingen ska jag gå till NU!

http://livskraft.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Fru Fundersam

11 april 2007 17:26

Bra!

 
Ingen bild

Tant Tagg

14 april 2007 14:03

Jag såg också programmet. Jag blir bara så trött......faktum är att jag inte kan förstå. Inte alls. Jag skriver på listan om socialchefens avgång. Men jag tror inte att det spelar någon roll. Vi vill ha syndabockar. Men det är systemet det är fel på. Välfärden krackelerar.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Fru Fundersam - 13 maj 2008 11:54

Denna blogg är avslutad. Men den ligger kvar tills vidare .... Här är Fru Fundersams sparade inlägg: AllmäntDagens trudeluttDrömmar och bilderFilmer och teaterFrun lagar matHumorHälsa & ohälsa & livsstilKulturfrågor och religionKärlek och vänskapLivs...

Av Fru Fundersam - 10 maj 2008 03:41

Fru Fundersam har funnits på bloggen sedan den 9 oktober 2006. I nitton månader. Eller ett och ett halvt år, drygt.  Det får räcka så.   Nu har bloggen gjort sitt och den som skrivit om Fru Fundersams förfärliga och härliga inre liv och yttre strapat...

Av Fru Fundersam - 8 maj 2008 21:50

Frun funderar OFTA och MYCKET, över vägen ut från hemmet till det hägrande arbetslivet! Det kommer att bli en LÅNG väg ...   Länge har Frun tittat på annonser om olika spännande lediga tjänster, och varje gång tänkt att: ...ja, men det...

Av Fru Fundersam - 8 maj 2008 21:23

Sommarvarmt har det varit i Fru Fundersamland, idag. Frun var ute i trädgården iklädd shorts och linne till sena kvällen. Och solen värmde gott när vinden mojnat. Då är det SKÖNT igen, att finnas till.  ...

Av Fru Fundersam - 7 maj 2008 20:49

Frun har nyss hälsat på små alldeles underbara kattungar. Och HUR ska det gå att motstå att ta sig an en av dem?  Det är nära nog otänkbart ...  ...

Presentation

Omröstning

Kan man styra sin egen lycka?
 Ja - jag bestämmer allt själv
 Nej - ödet styr
 Nej - kultur, miljö, familj styr
 I större utsträckning än man först tror

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< April 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards