Direktlänk till inlägg 16 april 2007

Tagga ner

Av Fru Fundersam - 16 april 2007 14:05

Euforin går över i tomhet

Nja...

Kanske inte fullt så drastiskt.

Men idag är jag trött efter helgens trädgårdsliv.

Det kostar på att gräva och njuta av solen ...


Jag sov till halv ett.

Och har ännu inte fått någon "fart".


Ska inte ha så mycket tempo idag heller.

Jag glömmer fortfarande att jag inte kan vara sådär sprudlande ... i alla fall inte under någon längre tid.


Måste tagga ner.

Inte alltid lätt. 

(Eller hur, Tant Tagg?) 

 
 
Flifjonkan haltar på

Flifjonkan haltar på

16 april 2007 15:02

Fru Fundersam.Måndagar kan väl vara vilodagar. Väck med alla måsten. De tar vi en annan dag de väntar säkert för de gör sig inte själva Imorgon kan vara vilodag för Filifjonkan som skall ge katten sina ben tror jag eller grannens andra sidan gatan hund.Kommer inte överens med benen alls.

http://filifjonkan-se

 
maria

maria

16 april 2007 16:10

Du har rätt Fru Fundersam!
Det är svårt att tagga ner... Jag ska ju oxå göra allt i sin takt, gärna maklig. De säger att meniéres påverkas av stress, både positiv och negativ. Idag får jag nog betala för min eufori av helgens arbete med det nya huset. Man blir så glad av att se det växa fram att man lätt manar sig till lite till och lite till.

Idag har jag mest vilat... och bloggat... och vilat. Nu ska jag försöka ta tag i tvättmaskinen eller oxå inte men jag tycker synd om maken som får dra så mycket extra... Så därför TÄNKER jag gå ner i tvättstugan!

Imorgon är en ny dag! Men jag har lärt mig att jag ska tänka: idag är idag och efter idag kommer flera dagar...

http://gnallspikarochlivsflanorer

 
Ingen bild

Fru Fundersam

16 april 2007 17:56

Tråkigt att höra att Filifjonkan har det jobbigt med benen ... och maria - din sjukdom verkar inte vara rolig alls. Men visst - man får vara vis och VILA emellanåt. (För ilat har vi nog alla tillräckligt tidigare ....)
Sköt om er!

 
Tant Tagg

Tant Tagg

18 april 2007 16:34

Jodå. Tagga ner går väll ann. Men att stå ut med att det tar sin tid innan det går att tagga upp, det är värre.
Det gäller som maria att tänka att idag är idag och efter idag kommer flera dagar.

http://tanttagg.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Fru Fundersam - 13 maj 2008 11:54

Denna blogg är avslutad. Men den ligger kvar tills vidare .... Här är Fru Fundersams sparade inlägg: AllmäntDagens trudeluttDrömmar och bilderFilmer och teaterFrun lagar matHumorHälsa & ohälsa & livsstilKulturfrågor och religionKärlek och vänskapLivs...

Av Fru Fundersam - 10 maj 2008 03:41

Fru Fundersam har funnits på bloggen sedan den 9 oktober 2006. I nitton månader. Eller ett och ett halvt år, drygt.  Det får räcka så.   Nu har bloggen gjort sitt och den som skrivit om Fru Fundersams förfärliga och härliga inre liv och yttre strapat...

Av Fru Fundersam - 8 maj 2008 21:50

Frun funderar OFTA och MYCKET, över vägen ut från hemmet till det hägrande arbetslivet! Det kommer att bli en LÅNG väg ...   Länge har Frun tittat på annonser om olika spännande lediga tjänster, och varje gång tänkt att: ...ja, men det...

Av Fru Fundersam - 8 maj 2008 21:23

Sommarvarmt har det varit i Fru Fundersamland, idag. Frun var ute i trädgården iklädd shorts och linne till sena kvällen. Och solen värmde gott när vinden mojnat. Då är det SKÖNT igen, att finnas till.  ...

Av Fru Fundersam - 7 maj 2008 20:49

Frun har nyss hälsat på små alldeles underbara kattungar. Och HUR ska det gå att motstå att ta sig an en av dem?  Det är nära nog otänkbart ...  ...

Presentation

Omröstning

Kan man styra sin egen lycka?
 Ja - jag bestämmer allt själv
 Nej - ödet styr
 Nej - kultur, miljö, familj styr
 I större utsträckning än man först tror

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< April 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards