Direktlänk till inlägg 17 april 2007

Är det någon som har läst den här?

Av Fru Fundersam - 17 april 2007 19:39

Nästa gång i bokcirkeln, ska vi prata om

Vid floden Piedra satte jag mig ner och grät

av Paulo Coelho.


Det varierar vem som väljer bok och den person

som ska ha cirkeln nästa gång får välja.


Jag har surfat runt lite för att se vad andra tycker om boken (hittade bland annat sidan Boksök, hos En annan sida) och det varierar väldigt. Inte så konstigt. Smaken är så klart olika. Själv har jag läst Alkemisten av Coelho och tyckte om den, som en saga. Jag hade svårare för Elva minuter, men ska kanske försöka med den igen, en annan gång.


Nu är det alltså Vid floden Piedra satte jag mig ner och grät som ska läsas. Jag har ännu inte skaffat boken, eftersom jag vill avsluta den jag påbörjat först.

Är det någon som har något att säga om boken och sin läsupplevelse av den? 

 
 
Ingen bild

Filifjonkan

18 april 2007 08:58

Godmorgon sorry inte läst den men som du läst Alkemisten för ett skapligt tag sen har jag för mig.Ja det knoppas på stammarna ser att din vresros är igång här har björkarna slagit ut det är skir ljusgrön grönska. Stavgång det är säkert bra ser ibland några här med som går.Det blir ju som skidåkning nästan fast utan skidor,,,har en bekant som har yrsel numera hon använder stavarna som stöd vill inte ha käpp eller krycka så det är en förtäckt krycka åt henne som hon brukar säga har röstat nu. jag har lagt av det där ids inte längre men kanske rätt som blir det något,Det är lite småkyligt idag snålblåst här.

 
Ingen bild

Fru Fundersam

18 april 2007 10:08

God morgon!
Filifjonkan har väl annat att göra än att gå med stavar. Sånt hinns inte med när man bloggar och stryker och handlar och städar och allt annat som en Fjonka gör. :-)
Jag har varit ute en kort stund och rafsat lite i jorden, runt de spirande plantorna.
Det har äntligen regnat lätt inatt, så jorden var fuktig och lättkrafsad.
Nu skiner solen och det ser ut att bli en fin dag. Jag mår lite illa och undrar om det är någon sorts maginfluensa på gång ...

 
Millis

Millis

19 april 2007 10:51

Nej, jag har inte heller läst den, men har funderat på att göra det. Det ska bli intressant att höra/läsa vad du tycker om den. Jag har också läst Alkemisten och den tyckte jag var bra.

http://millis.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Fru Fundersam - 13 maj 2008 11:54

Denna blogg är avslutad. Men den ligger kvar tills vidare .... Här är Fru Fundersams sparade inlägg: AllmäntDagens trudeluttDrömmar och bilderFilmer och teaterFrun lagar matHumorHälsa & ohälsa & livsstilKulturfrågor och religionKärlek och vänskapLivs...

Av Fru Fundersam - 10 maj 2008 03:41

Fru Fundersam har funnits på bloggen sedan den 9 oktober 2006. I nitton månader. Eller ett och ett halvt år, drygt.  Det får räcka så.   Nu har bloggen gjort sitt och den som skrivit om Fru Fundersams förfärliga och härliga inre liv och yttre strapat...

Av Fru Fundersam - 8 maj 2008 21:50

Frun funderar OFTA och MYCKET, över vägen ut från hemmet till det hägrande arbetslivet! Det kommer att bli en LÅNG väg ...   Länge har Frun tittat på annonser om olika spännande lediga tjänster, och varje gång tänkt att: ...ja, men det...

Av Fru Fundersam - 8 maj 2008 21:23

Sommarvarmt har det varit i Fru Fundersamland, idag. Frun var ute i trädgården iklädd shorts och linne till sena kvällen. Och solen värmde gott när vinden mojnat. Då är det SKÖNT igen, att finnas till.  ...

Av Fru Fundersam - 7 maj 2008 20:49

Frun har nyss hälsat på små alldeles underbara kattungar. Och HUR ska det gå att motstå att ta sig an en av dem?  Det är nära nog otänkbart ...  ...

Presentation

Omröstning

Kan man styra sin egen lycka?
 Ja - jag bestämmer allt själv
 Nej - ödet styr
 Nej - kultur, miljö, familj styr
 I större utsträckning än man först tror

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< April 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards