Direktlänk till inlägg 22 april 2007

Hemma tog jag en sväng

Av Fru Fundersam - 22 april 2007 20:59

... i trädgården.

Strosade runt i regnet, för att se om fler blommor krupit fram ur sina vintergömmor. Hela sommarhalvåret är det en daglig syssla - att titta på växterna och se hur de växer, vecklar ut sig, blommar, bildar frukter, ändrar färg och vissnar ...



Inomhus vattnade jag alla

små små plantor som jag

dragit upp från frö.


Alla chiliplantor, tagetes, penseer,

alunrot, lobelior och annat smått

och gott som ska få flytta utomhus

när frosten inte längre kan ta kål

på dem, nattetid.


Och krukväxterna som också ska ut

och lapa sol och dricka regn så

småningom - pelargonerna och

änglatrumpeterna ...



Längtar till sommaren och hoppas

på att mina änglatrumpeter ska bli

lika rikblommande som de jag

sett på odla.nu.



Det kanske blir så här med åren.

Att "gamla gummor" får livskraft

av blommorna.

 
 
Gilla

Gilla

22 april 2007 21:36

Jag har haft såna enorma änglatrumpeter för några år sedan, men de dog när jag försökte övervintra dem, tyvärr. Det är gudomliga blomster.

http://gb.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Filifjonkan

23 april 2007 10:04

Godförmiddag Fru Fundersam. Så du har de vackra änglatrumpeterna och den rosa är bara undebar.
Hoppas dina frön blir som du tänkt dig men det är ju inte första gången du drar upp frön. Mycket vackert på din sida idag bra fortsättning på min dag efter GerdaThyras ögongodis.Gamla gummor ja det tror jag sannerligen(ref till deras prunkande krukväxter)

 
Millis

Millis

23 april 2007 11:16

Underbara blommor!

http://millis.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Fru Fundersam

23 april 2007 11:23

Det är gott att bli en gammal gumma också :-)

 
akson

akson

24 april 2007 11:55

Underbara och ljuvliga är dessa vackra och präktiga änglatrumpeter.
Jag hoppas att min som stått nere i förrådet för att övervintra klarat sig och blommar stort och vackert till sommaren.

http://akson.wordpress.com

 
Ingen bild

Fru Fundersam

24 april 2007 12:09

Tack för kommentaren akson! Var inne på din sida med och tänkte svara på ett inlägg om en rolig bild, men där måste man visa sin mailadress, så då avstod jag. Jag är ju liksom lite anonym här på bloggen och i min mailadress står ju mitt namn ...
Här är i alla fall den kommentar jag tänkte lämna till dig akson:
Gratulerar till diplomen!
Kul med oväntad (?) bekräftelse!
Bilden är ju härlig - går att tolka på MÅNGA sätt .../Fru Fundersam

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Fru Fundersam - 13 maj 2008 11:54

Denna blogg är avslutad. Men den ligger kvar tills vidare .... Här är Fru Fundersams sparade inlägg: AllmäntDagens trudeluttDrömmar och bilderFilmer och teaterFrun lagar matHumorHälsa & ohälsa & livsstilKulturfrågor och religionKärlek och vänskapLivs...

Av Fru Fundersam - 10 maj 2008 03:41

Fru Fundersam har funnits på bloggen sedan den 9 oktober 2006. I nitton månader. Eller ett och ett halvt år, drygt.  Det får räcka så.   Nu har bloggen gjort sitt och den som skrivit om Fru Fundersams förfärliga och härliga inre liv och yttre strapat...

Av Fru Fundersam - 8 maj 2008 21:50

Frun funderar OFTA och MYCKET, över vägen ut från hemmet till det hägrande arbetslivet! Det kommer att bli en LÅNG väg ...   Länge har Frun tittat på annonser om olika spännande lediga tjänster, och varje gång tänkt att: ...ja, men det...

Av Fru Fundersam - 8 maj 2008 21:23

Sommarvarmt har det varit i Fru Fundersamland, idag. Frun var ute i trädgården iklädd shorts och linne till sena kvällen. Och solen värmde gott när vinden mojnat. Då är det SKÖNT igen, att finnas till.  ...

Av Fru Fundersam - 7 maj 2008 20:49

Frun har nyss hälsat på små alldeles underbara kattungar. Och HUR ska det gå att motstå att ta sig an en av dem?  Det är nära nog otänkbart ...  ...

Presentation

Omröstning

Kan man styra sin egen lycka?
 Ja - jag bestämmer allt själv
 Nej - ödet styr
 Nej - kultur, miljö, familj styr
 I större utsträckning än man först tror

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< April 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards