Alla inlägg den 22 februari 2007

Av Fru Fundersam - 22 februari 2007 22:48

... det var väl roligt. Hurra! Nu blir det vinter, nu blir det vinter, som vi ha önskat. Hurra! ...

Tja! Istället för att klaga öfver denna kalla och långa vinter .... så kan vi ju välja att glädjas!

OM flyget inte blir inställt, åker Herrn och jag till dotra i Småland imorgon.

Och då hoppas jag kunna åka pulka med dotterdottern!

Åker du pulka i vinter???? (Eller kanske snöscooter???)
Svara i min NYA OMRÖSTNING!



Av Fru Fundersam - 22 februari 2007 14:02

Vi SKA vara trevliga och goda.
Vi SKA vara sanna.
Vi SKA vara tåliga.
Vi SKA klara av alla praktiska saker själv.
Vi SKA utbilda oss.
Vi SKA vara snygga.
Vi SKA vara närvarande.
Vi SKA vara generösa.
Vi SKA kunna prioritera.
Vi SKA prestera bra på jobbet.
Vi SKA äta nyttigt och vara smala.
Vi SKA vara kära.
Vi SKA hålla snyggt omkring oss.
Vi SKA följa modet.
Vi SKA hänga med i musik, litteratur, politik, teveserier ...
Vi SKA vara lyckliga.
Vi SKA vara goda föräldrar.
Vi SKA ha makt och kontroll.
Vi SKA tjäna bra.
Vi SKA inte klaga om futtigheter
Vi SKA kunna festa hela natten.
Vi SKA vara medmänskliga och varma
Vi SKA prestera "rätta" åsikter.
Vi SKA klara av alla frestelser utan att fastna i missbruk.
Vi SKA .......

Hallå!
Hallå!!!!
Det enda vi SKA är att leva och dö.

Av Fru Fundersam - 22 februari 2007 13:36

... så är det INTE jag.
Det var han!
SURMULE!!!

(citerat fritt ur minnet från Nationalteaterns Kåldolmar och Kalsipper ...)

Ingen vill se sig som butter!
Alla vill se sig som glada. Kanske lite crazy. Lite speciella ...
Och så några vill "erkänna" sin trötthet ....
Så tolkar jag resultatet av min omröstning.
Ganska levnadsglatt & positivt ...

Tack alla ni som röstade!

Vilken av de sju dvärgarna liknar dig mest?
Kloker 15 %
Toker 25 %
Glader 25 %
Trötter 25 %
Butter 0 %
Blyger 5 %
Prosit 5 %


Totalt har 20 personer röstat.
Omröstningen startade 2007-02-15 21:56


Presentation

Omröstning

Kan man styra sin egen lycka?
 Ja - jag bestämmer allt själv
 Nej - ödet styr
 Nej - kultur, miljö, familj styr
 I större utsträckning än man först tror

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28
<<< Februari 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards