Alla inlägg den 5 februari 2007

Av Fru Fundersam - 5 februari 2007 20:26

Flamsighet - Ibland är det = lycka.När man är så trött att all vuxenstelhet försvinner och hela ens jag blir den barnsliga utflippade lyckan. Som inlägget Flamsa den 26 januari 2007 hos Therapeutic Pictionary.

Av Fru Fundersam - 5 februari 2007 19:01

En av tre människor ljuger om vilka böcker de läst. Enligt Expressen. Här är Fru Fundersams svar på Expressens ärlighetstest. De lästa titlarna är feta.1. "Jack" av Ulf Lundell.2. "Utvandrarna" av Vilhelm Moberg. (Har bara sett film)3. "Hemsöborna" av August Strindberg.(Har sett på teve)4. "Nässlorna blomma" av Harry Martinsson.5. "Röde Orm" av Frans G Bengtsson.6. Arn-böckerna av Jan Guillou.7. "Sagan om ringen"-trilogi av JRR Tolkien.(Halva ungefär, innan jag lessnade.)8. "Krig och fred" av Leo Tolstoj. 9. "Svindlande höjder" av Emily Brontë. (Halva. Men har sett film)10. "Män är från mars, kvinnor från Venus" av John Gray.11. "1984" av George Orwell.12. "Lysande utsikter" av Charles Dickens. 13. "Harry Potter och de vises sten" av J K Rowling. (En bit av första boken ...)14. "Jane Eyre" av Emily Brontë.15. "Da Vinci koden" av Dan Brown.16. "Anne Franks dagbok" av Anne Frank.Det är inget problem för mig att jag inte läst alla böcker som man ska ha läst. Inte längre. Men det var pinsamt ibland, när jag var yngre ... Om jag nu ska vara ärlig

Av Fru Fundersam - 5 februari 2007 16:15

I Fru Fundersam-trakter snöar det!Långt borta är vårluften från i helgen.

Av Fru Fundersam - 5 februari 2007 16:01

Tack för alla hälsningar och kommentarer efter det att jag åkt iväg till Götet!Sovit till tolv idag. Och sedan har jag försökt att i efterhand anteckna mina intryck från alla filmer, men det är svårt. (Mycket kommer antagligen att poppa upp i huvudet framöver.)Jag ska ge mig in på några andra bloggar och se vad som hänt här i bloggvärlden, medan jag varit borta.Fru Fundersam är rentav nästan snurrig av alla filmupplevelser.

Presentation

Omröstning

Kan man styra sin egen lycka?
 Ja - jag bestämmer allt själv
 Nej - ödet styr
 Nej - kultur, miljö, familj styr
 I större utsträckning än man först tror

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28
<<< Februari 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards