Alla inlägg den 9 januari 2008

Av Fru Fundersam - 9 januari 2008 15:27

Ofta har vi ju inte tid, som vi säger.

Fast egentligen skulle det väl heta: inte råd.

Eller: inte ork.

Eller: inte lust.

Eller: prioriterar inte.

För TID har vi ju!

Frågan är vilka möjligheter vi ger oss att använda tiden.


Med begränsad ork och begränsad ekonomi, får man välja noga.

En termin kan det bli en kurs i meditation. En annan termin: bassängträning. En tredje: bildterapi ... En fjärde: ingenting. En femte: shiatsumassage.


Var inne hos Hannele och såg att det skulle dansas på kurs.

Och Frun, som aldrig lärt sig bugga, blev plötsligt sugen ...

Bilden “http://home.macvaerk.dtu.dk/~lilbaek/HepTown/Lindy_Hop.jpg” kan inte visas, då den innehåller fel.

Nu har Herrn övertalats (hehe) och vi ska gå på buggkurs i vår!

Ringde just och anmälde oss till tretton gångers nybörjarkurs.


Jaha. Hoppas att det här blir bra nu.

Av Fru Fundersam - 9 januari 2008 13:47

Läste på en blogg att det var svårt att bestämma sig för om det

var skönt eller tråkigt hemma, när alla gått iväg till jobb och skola ... 

Att det var så tomt!


Kom då att tänka på  att jag nästan aldrig känner så längre.

Att det är tomt och tråkigt att vara ensam.

Därför att jag numera lärt mig att uppskatta ensamheten

och inte känner mig ensam med mig själv, utan i sällskap med mig själv.

Jag har ju alltid mig själv att tillgå för att ta mig för vad jag vill.


Däremot kan jag numera definiera tydligare att jag dränerar mig om jag är i sällskap med andra för länge. Jag behöver återhämtningen - tiden med mig själv. Jag är allt min allra bästa vän.

Jepp! 



Av Fru Fundersam - 9 januari 2008 09:58


Man vet inte alltid vad man håller på med, vart man är på väg

och vad man egentligen vill.


Jag tror att jag vill leka lite ...

Med en lista och utmaning som jag hittade hos La famiglia.

Jag roar mig en stund, genom att skriva ner sju sanningar om mig, här nedanför:


Detta är reglerna för utmaningen:

  • Länka till den som utmanat dig.
  • Berätta 7 sanningar om dig själv.
  • Utmana 7 personer i slutet av ditt inlägg.
  • Lämna ett meddelande till dom som du utmanar.

1. Jag är optimist innerst inne och tror alltid att allt ordnar sig.
På nå't sätt ...

2. Jag har rest till Egypten, Kanarieöarna (Teneriffa), Madeira, Spanien (Barcelona), Frankrike (Normandie, Paris, Côte d'Azur - Provence), Italien (Ligurien, Milano), Tyskland (Stuttgart), Storbritanninen (London, genom England, genom Wales, runt om i Skottland och till Irland: Dublin), Florida, Minnesota, Cypern, Island, Finland, Danmark, Norge.
Men Sverige norr om Vilhelmina har jag aldrig besökt ...

3. Jag gillar att vara utomhus, se teater, läsa romaner, göra fint omkring mig, sjunga, skratta och att dansa för mig själv, men jag kommer inte alltid ihåg att jag göra det jag gillar

4. Jag har svårt att säga nej till dem som jag känner att de förväntar sig ja från mig. Men jag jobbar på att lära mig att säga nej på ett positivt sätt ...

5. Jag har varit ifrån arbetslivet i snart fem år och kan inte längre känna identitet i ett särskilt yrk. Och tänker att det egentligen är lite spännande. Allt kan ju hända ....

6. Jag har slutat att färga håret och upptäckt att jag inte har så många grå hår som jag förut trott utan att håret är ganska mörkt


7. Jag är rätt så nöjd med mitt utseende, men vill göra mig av med ett par-tre kilons övervikt. Men frågan är om jag kommer igång med träning ...



Sådärja.

Nu utmanar jag i min tur margus, ruth, dragariel, alma mater, di, helga

och DIG - du som också vill leka!

Presentation

Omröstning

Kan man styra sin egen lycka?
 Ja - jag bestämmer allt själv
 Nej - ödet styr
 Nej - kultur, miljö, familj styr
 I större utsträckning än man först tror

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7 8 9 10
11
12
13
14 15 16 17 18 19
20
21 22 23 24 25
26
27
28 29 30 31
<<< Januari 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards