Alla inlägg den 25 januari 2008

Av Fru Fundersam - 25 januari 2008 14:49

Fru Fundersam har fått upp ögonen för Doktor Dahlqvists blogg.

Som handlar om LCHF-kost.

(Lågkolhydrat-högfett-kost).


Det började med att Herrn igår kväll, berättade att han lyssnat på radio. Och han hade hört en mamma som ringde in till Karlavagnen på P3,  berätta om sin flicka, som hade diagnosen ADHD (eventuellt Asperger också?). 

När hon börjat lägga om sin kost till LCHF, blev flickan bättre! Men i skolan vägrade man ge sådan kost till henne.


Hur som helst: Fru Fundersam känner en flicka med just sådan diagnos och nu ska jag be att få tipsa ... Det kanske kan fungera bra för andra också. Allt är ju värt att pröva, om man vill bli bättre och må bättre.


Kanske t o m Frun???? Som har diagnosen utmattningsdepression.

Undrar jag, om jag ska prova att lägga om kosten igen ...

Är inte alldeles beredd ännu, men kanske????

Någon som har något att råda mig med? 

Av Fru Fundersam - 25 januari 2008 13:20

Ruth tipsade om ett test som man kan göra (i underhållningssyfte)

för att ta reda på hur man är ....


Så här blev Fru Fundersams resultat:


  • Du finner din energi i den inre världen och gillar att tänka på saker (utan att nödvändigtvis tala om dem). Du anstränger dig att förstå andra människor.
  • Du flyter med strömmen och tar beslut i sista stund - ibland låter du t.o.m andra personer fatta dina beslut åt dig. Du är en mycket flexibel person, som trivs med fria ramar och lösa avtal.
  • Du fokuserar på "the big picture" och tycker om att teoretisera över VARFÖR saker fungerar som de gör (medan du inte bekymrar dig så mycket om detaljerna). Du är en kreativ person, som gillar att experimentera.
  • Du lever dig gärna in i andra människors situation och är snabb att stötta andra om de har behov för det. Du värdesätter känslosamhet och tar ofta beslut utifrån dina personliga värderingar.
 
 

Undrar jag, hur många olika resultat det kan bli i såna här tester. Antagligen lika många som de olika sätt man kan se på sig själv. För ibland är jag ju oerhört strukturerad och ibland vill jag inte ha någon struktur alls ... Till exempel. Det varierar ju STORT!


Kul att leka i alla fall! 

Presentation

Omröstning

Kan man styra sin egen lycka?
 Ja - jag bestämmer allt själv
 Nej - ödet styr
 Nej - kultur, miljö, familj styr
 I större utsträckning än man först tror

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7 8 9 10
11
12
13
14 15 16 17 18 19
20
21 22 23 24 25
26
27
28 29 30 31
<<< Januari 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards