Alla inlägg den 15 januari 2008

Av Fru Fundersam - 15 januari 2008 21:49

Frun är lugn.

Här luktar nybakt bröd och livet är bra skönt.

I en av skivkartongerna ute i boden, hittade jag tidigare idag min pärm med vistexter - som jag har saknat den i flera år!!! - och blev så glad.

Det var som om en bit av mitt jag hamnade på plats igen.


Här kommer en visa som Monica Törnell sjöng:


KOM SLÅ DIG NER

(Come To My Bedside)

Eric Andersen - Hawkey Franzén


Kom slå dig ner känn dig hemma

Stäng sakta dörren är du snäll

Kom närmare och värm dig, tätt intill mig

Ingenting ska få förstöra nå't ikväll


Min ensamhet har väntat så länge

och mognat, blivit kvinna för din skull

Nu är tiden som var tomhet så långt borta

och den brunn som sinat,

åter djup och full


Din blick är blå och klar, den är en källa

Ditt hår är mörkt, det flyger, det är långt

Din hud är långt mer gyllene än solen,

den är mjukare än vind i solnedgång


Min vila på ditt bröst gav livets under

Min hand har smekt din rygg mot ändlöst mål,

och läpparna har viskat tidlös visdom,

om liv och död och sånt jag aldrig änt


Och jag älskar dig mer för varje skymning.

Och jag ser oss två i varje nyfödd dag

Ord är inte nog för det jag känner

Du är du hos mig och jag är bara jag.



Av Fru Fundersam - 15 januari 2008 21:39

Letade en vinylspelare (skivspelare) ute i boden, bland alla kartonger och bråte och hittade den till sist. (Och de dammiga och genomfuktiga kartongerna med alla LP-skivor .... Men de är på tok för tunga att bära in i huset. Det får bli en senare fråga ....)

  

http://www.radiop5.se/images/random/vinyl1.jpg


Nu handlar det om att se om det går att koppla den gamla skivspelaren & förstärkaren med en sladd till datorn och sedan klura ut hur man ska kunna spela in skivorna och göra om dem till musikfiler ...

Det SKA gå.

Herrn hjälper mig att leta ett program som ska fixa det hela.


Håller tummarna för att det ska funka ...

Av Fru Fundersam - 15 januari 2008 21:00

Här går jag och tycker att jag försummar min blogg -

det är så sällan jag skriver, nuförtiden ...

- och så ger helga mig denna fina utmärkelse:



Vilken överraskning!

Fru Fundersam TACKAR & BUGAR & NIGER!


Och ger utmärkelsen vidare till två av mina absoluta favoritbloggare:

* Tant Tagg

* Dragariel

... men sedan kan jag inte välja fler.

För alla som jag läser intresserar mig,

på det ena eller andra viset. Och då känns det konstigt

att behöva välja några som ska premieras extra.

ALLA bloggar som jag läser skulle kunna få utmärkelsen.


Men, nu ger jag den till de två favoriterna ovan.

För de har jag stadigt följt i mer än ett år och de ger mig alltid

något att tänka på.






Presentation

Omröstning

Kan man styra sin egen lycka?
 Ja - jag bestämmer allt själv
 Nej - ödet styr
 Nej - kultur, miljö, familj styr
 I större utsträckning än man först tror

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7 8 9 10
11
12
13
14 15 16 17 18 19
20
21 22 23 24 25
26
27
28 29 30 31
<<< Januari 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards