Alla inlägg den 27 januari 2008

Av Fru Fundersam - 27 januari 2008 20:04

Jo.

För Fru Fundersam är inte så van att vakna kvart i sex.

Så nu är hon redan trött.

 

Och imorgon är en ny dag ....

(Vad skall hända?

Skall allt vända ....? )


Dröm vackert! 



Av Fru Fundersam - 27 januari 2008 19:55

  • Bara jag får i ordning mitt arbetsrum, så ...
  • Om jag bara hade en bärbar dator, så kunde jag skriva precis när idéerna dök upp ...
  • Jag ska börja med en promenad varje morgon, och sedan duscha och ta en kopp kaffe och sedan direkt börja skriva ...

 

Vet inte hur många "om-bara ..." jag satt upp i mitt huvud.

Och hur många gånger jag ändå inte kommer igång ...

För att det är så mycket annat ....

Och för att jag är så trött ... 


Vad är problemet? 



Av Fru Fundersam - 27 januari 2008 18:49

... hela helgen!


En tvåårig sonson har sovit över i Fundersamhuset

och vi har traskat ut och tittat på is och hälsat på får

och getter (som springer iväg och gömmer sig när

man kommer nära), klappat och matat hästar,

kastat pinnar till och klappat hundar

och gullat lite med grannkatten.


Och Herrn och Frun har skrattat och värmts av alla mysiga stunder

och ord och ögonblick. Som till exempel att få vakna med en varm

liten unge intill sig ... Som slår upp ögonen och ler.


Kärlek!


Presentation

Omröstning

Kan man styra sin egen lycka?
 Ja - jag bestämmer allt själv
 Nej - ödet styr
 Nej - kultur, miljö, familj styr
 I större utsträckning än man först tror

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7 8 9 10
11
12
13
14 15 16 17 18 19
20
21 22 23 24 25
26
27
28 29 30 31
<<< Januari 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards