Alla inlägg den 24 januari 2008

Av Fru Fundersam - 24 januari 2008 22:33

Skulle behöva en sov- och matklocka.

För det händer att jag glömmer.

När jag hamnar framför datorn,

eller teven, eller nån annanstans ...


Och även om jag för tillfället just då känner mig pigg,

så är det just det - att jag glömmer att vara regelbunden - som gör

att jag sedan mår sämre.  


Nu kommer jag i alla fall ihåg att jag ska gå och lägga mig.

Skönhetssömnen måste sovas.

God natt Alla! 

Av Fru Fundersam - 24 januari 2008 22:14

Fru Fundersam vill ju att vi ska åka buss och tåg i så stor utsträckning som möjligt. Men ikväll höll Frun på att fastna i stan.

För bussförarna ville inte (fick inte?) köra bussarna. Det var för halt!

Och någon hade uppenbarligen inte saltat vägarna.

Och ingen talade om för de personer som väntade vid busshållplatserna, att bussen var inställd.

Och hur gör man då?


Tur att det fanns ett tåg, som gick åt ungefär samma håll.

Och en snäll medpassagerare,

som hade  en snäll man,

som kom och hämtade en hel hoper - i och för sig med bil -

och körde oss hem sedan.


(Så kan det vara att bo på landet ...) 






Presentation

Omröstning

Kan man styra sin egen lycka?
 Ja - jag bestämmer allt själv
 Nej - ödet styr
 Nej - kultur, miljö, familj styr
 I större utsträckning än man först tror

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7 8 9 10
11
12
13
14 15 16 17 18 19
20
21 22 23 24 25
26
27
28 29 30 31
<<< Januari 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards