Alla inlägg den 30 januari 2008

Av Fru Fundersam - 30 januari 2008 19:36

Helt otroligt begåvad!!!!

Kolla bara. 

Av Fru Fundersam - 30 januari 2008 19:23

Hittade en fin länk med härliga Monica-låtar.

Underbart, eller hur? 

(Och, så snygg hon var!)

Av Fru Fundersam - 30 januari 2008 15:32

Du är vad du bär ...


Är jag? 

Är jag de kläder jag bär,

eller den bil jag kör,

eller den bostad jag bor i,

eller märket på den hudkräm jag använder,

eller det yrke jag ägnar mig åt,

eller den hundras jag valt,

eller mina barn,

eller min nationalitet,

eller min ålder?


Är det JAG?

Ja, det kanske det är, för den som känner sin identitet stark

i detta att ha vissa "attiraljer", "märken", "bilder", "tydliga saker

att peka på" ... För den som vill bli förknippad med någon/något

som den uppfattar som bra, eller tror att andra uppfattar som bra. 


Men, Fru Fundersam vill inte köpa ytan/ generaliseringen/ grupptillhörigheten så lätt. Det finns så mycket mer att hitta

inne i oss individer.


Skit samma hur vi klär oss. 


Av Fru Fundersam - 30 januari 2008 15:26

Världen är vit igen.

 

Av Fru Fundersam - 30 januari 2008 15:12

Det svåraste som finns just nu, är att bedöma min egen ork och förmåga.

För med utmattningsdepressionens inträdande i mitt liv, har infunnit

sig olika förändringar, som gör att jag inte fungerar som tidigare.


Men inne i huvudet och hjärtat och "jaget" tror jag fortfarande

att jag är stark som Pippi Långstrump ....

och att jag klarar allt jag vill.


Det är en styrka och en tillgång, att ha denna inneboende grundkänsla.

Ibland är det det. Men andra gånger är det ett krokben som jag lägger för mig själv.


Och i min uppfattning om att bli frisk, har jag lagt in mycket tro kring att det är jag och min vilja som ska ta mig till det friska igen.

Att jag ska GÖRA mig frisk.

Genom att handla.

Därför har jag försökt och försöker pröva olika modeller ...

Och jag vet inte om någon funkar egentligen.


Nästan omöjligt är det att vila och vänta in.

Jag vill ju delta i livet!

Men orkar ju bara en bråkdel av allt som jag vill.


HUR GÖR MAN FÖR ATT BLI FRISK ?????????????? 


Presentation

Omröstning

Kan man styra sin egen lycka?
 Ja - jag bestämmer allt själv
 Nej - ödet styr
 Nej - kultur, miljö, familj styr
 I större utsträckning än man först tror

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7 8 9 10
11
12
13
14 15 16 17 18 19
20
21 22 23 24 25
26
27
28 29 30 31
<<< Januari 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards