Direktlänk till inlägg 5 februari 2007

Har du verkligen läst dessa böcker?

Av Fru Fundersam - 5 februari 2007 19:01

En av tre människor ljuger om vilka böcker de läst. Enligt Expressen. Här är Fru Fundersams svar på Expressens ärlighetstest. De lästa titlarna är feta.1. "Jack" av Ulf Lundell.2. "Utvandrarna" av Vilhelm Moberg. (Har bara sett film)3. "Hemsöborna" av August Strindberg.(Har sett på teve)4. "Nässlorna blomma" av Harry Martinsson.5. "Röde Orm" av Frans G Bengtsson.6. Arn-böckerna av Jan Guillou.7. "Sagan om ringen"-trilogi av JRR Tolkien.(Halva ungefär, innan jag lessnade.)8. "Krig och fred" av Leo Tolstoj. 9. "Svindlande höjder" av Emily Brontë. (Halva. Men har sett film)10. "Män är från mars, kvinnor från Venus" av John Gray.11. "1984" av George Orwell.12. "Lysande utsikter" av Charles Dickens. 13. "Harry Potter och de vises sten" av J K Rowling. (En bit av första boken ...)14. "Jane Eyre" av Emily Brontë.15. "Da Vinci koden" av Dan Brown.16. "Anne Franks dagbok" av Anne Frank.Det är inget problem för mig att jag inte läst alla böcker som man ska ha läst. Inte längre. Men det var pinsamt ibland, när jag var yngre ... Om jag nu ska vara ärlig

 
 
manne

manne

5 februari 2007 19:36

*skrattar högt*

Jösses...Da Vinci koden har jag bröjat på, röde orm bläddrade jag i som tonåring...(undrar varför??)

Men.
Jag har nog hållt de flesta böckerna i mina händer...

Men så är jag jag också...

http://one2many.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Manne

6 februari 2007 06:10

...och med det menade jag tydligt att jag inte läst en enda av dessa böcker, helt.

Det är rätt meningslöst att läsa då jag orkar tre sidor innan ögona går i kors. När jag tar upp boken igen nästa gång så får jag backa några sidor för jag har glömt...

 
Ingen bild

Ulm

6 februari 2007 13:31

Nu ska vi se...lägger min lista i min egen blogg...

 
Fru Fundersam

Fru Fundersam

6 februari 2007 14:07

Jag tror att det är viktigt att hitta LUSTEN när man läser. Inte läsa av tvång.
Jag ska skriva ett inlägg om det.

http://frufundersam.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Tant Tagg

8 februari 2007 10:59

Jag kom upp i sex titlar. Och det var inte Sagan om Ringen, som jag i ungdomsprotest vägrade läsa för att alla andra ungdomar läste den på min tid, eller Da Vincikoden, som jag vägrade läsa för att alla andra medelålders tanter och farbröder läste den. däremot hade jag en svensklärare i realskolan som tvingade oss att läsa Hemsöborna och en svensklärare i gymnasiet som tvingade oss att läsa 1984. Så kan det gå!

 
Ingen bild

Tant Tagg

8 februari 2007 11:00

Svindlande höjder läste jag aldeles frivilligt. Den hittade jag i mammas och pappas bokylla.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Fru Fundersam - 13 maj 2008 11:54

Denna blogg är avslutad. Men den ligger kvar tills vidare .... Här är Fru Fundersams sparade inlägg: AllmäntDagens trudeluttDrömmar och bilderFilmer och teaterFrun lagar matHumorHälsa & ohälsa & livsstilKulturfrågor och religionKärlek och vänskapLivs...

Av Fru Fundersam - 10 maj 2008 03:41

Fru Fundersam har funnits på bloggen sedan den 9 oktober 2006. I nitton månader. Eller ett och ett halvt år, drygt.  Det får räcka så.   Nu har bloggen gjort sitt och den som skrivit om Fru Fundersams förfärliga och härliga inre liv och yttre strapat...

Av Fru Fundersam - 8 maj 2008 21:50

Frun funderar OFTA och MYCKET, över vägen ut från hemmet till det hägrande arbetslivet! Det kommer att bli en LÅNG väg ...   Länge har Frun tittat på annonser om olika spännande lediga tjänster, och varje gång tänkt att: ...ja, men det...

Av Fru Fundersam - 8 maj 2008 21:23

Sommarvarmt har det varit i Fru Fundersamland, idag. Frun var ute i trädgården iklädd shorts och linne till sena kvällen. Och solen värmde gott när vinden mojnat. Då är det SKÖNT igen, att finnas till.  ...

Av Fru Fundersam - 7 maj 2008 20:49

Frun har nyss hälsat på små alldeles underbara kattungar. Och HUR ska det gå att motstå att ta sig an en av dem?  Det är nära nog otänkbart ...  ...

Presentation

Omröstning

Kan man styra sin egen lycka?
 Ja - jag bestämmer allt själv
 Nej - ödet styr
 Nej - kultur, miljö, familj styr
 I större utsträckning än man först tror

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28
<<< Februari 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards