Direktlänk till inlägg 6 februari 2007

Om att vara ensam

Av Fru Fundersam - 6 februari 2007 14:41

Under många år klarade jag inte av att vara ensam. Jag var ju van att leva i familj, att ha personer omkring mig. När skilsmässan blev ett faktum (för många år sedan) och barnen skulle vara hos sin pappa i några dagar, höll jag på att bli tokig. Jag kunde inte laga mat till mig själv. Inte känna glädje. Inte företa mig något ...Vad skulle jag göra? Hur skulle jag överleva helgen? Var det meningen att livet skulle sluta så här?Ganska snart blev jag förälskad och började leva i ett nytt förhållande. Utan att först ha lärt mig att leva med mig själv. Leva med mig själv som min bästa vän. Lita på mig själv. Vara glad i mig själv.Under min långa sjukskrivning (som pågår nu) lär jag mig det. Det börjar gå riktigt bra. Jag GILLAR att vara ensam långa stunder. Jag tycker om friheten. Jag tycker om att känna att jag är bra.Men för den skull avsäger jag mig inte vänskap och kärlek till andra. För det är OCKSÅ nödvändigt! Man kan ha både och!!

 
 
Ingen bild

marie

7 februari 2007 08:08

Jag får ångest av påtvingad ensamhet men får jag inte vara själv ibland blir det jobbigt. Egentid som jag själv råder över, där jag inte känner ett enda krav på vad, när eller hur, är det bästa jag vet. Men blir den för lång blir jag rastlös. Ja, man behöver både och!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Fru Fundersam - 13 maj 2008 11:54

Denna blogg är avslutad. Men den ligger kvar tills vidare .... Här är Fru Fundersams sparade inlägg: AllmäntDagens trudeluttDrömmar och bilderFilmer och teaterFrun lagar matHumorHälsa & ohälsa & livsstilKulturfrågor och religionKärlek och vänskapLivs...

Av Fru Fundersam - 10 maj 2008 03:41

Fru Fundersam har funnits på bloggen sedan den 9 oktober 2006. I nitton månader. Eller ett och ett halvt år, drygt.  Det får räcka så.   Nu har bloggen gjort sitt och den som skrivit om Fru Fundersams förfärliga och härliga inre liv och yttre strapat...

Av Fru Fundersam - 8 maj 2008 21:50

Frun funderar OFTA och MYCKET, över vägen ut från hemmet till det hägrande arbetslivet! Det kommer att bli en LÅNG väg ...   Länge har Frun tittat på annonser om olika spännande lediga tjänster, och varje gång tänkt att: ...ja, men det...

Av Fru Fundersam - 8 maj 2008 21:23

Sommarvarmt har det varit i Fru Fundersamland, idag. Frun var ute i trädgården iklädd shorts och linne till sena kvällen. Och solen värmde gott när vinden mojnat. Då är det SKÖNT igen, att finnas till.  ...

Av Fru Fundersam - 7 maj 2008 20:49

Frun har nyss hälsat på små alldeles underbara kattungar. Och HUR ska det gå att motstå att ta sig an en av dem?  Det är nära nog otänkbart ...  ...

Presentation

Omröstning

Kan man styra sin egen lycka?
 Ja - jag bestämmer allt själv
 Nej - ödet styr
 Nej - kultur, miljö, familj styr
 I större utsträckning än man först tror

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28
<<< Februari 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards